Výsledky průzkumu BB Centra 2008

Fotogalerie ke článku (2)

BB Centrum

BB Centrum

BB Centrum - kyvadlový autobus, který byl v BB Centru zaveden na základě požadavků nájemců, které zazněly v minulém průzkumu

BB Centrum - kyvadlový autobus, který byl v BB Centru zaveden na základě požadavků nájemců, které zazněly v minulém průzkumu
Celá fotogalerie (2)

Průzkum mezi nájemci administrativního areálu .

V únoru letošního roku proběhl mezi nájemci administrativního areálu BB Centrum průzkum, jehož zadavatelem byla společnost PASSERINVEST GROUP, a. s.. Tato developerská společnost tak již potřetí získala důležité výstupy, které slouží jako podklady pro další možný rozvoj lokality BB Centra na Praze 4 - Michli. Snahou developera je vytvořit všem zaměstnancům nájemců budov BB Centra příjemné pracovní prostředí. Průzkum pro PASSERINVEST GROUP realizovala výzkumná agentura Network Media Service, s. r. o. (NMS).

Průzkum mezi zaměstnanci všech nájemců jednotlivých budov BB Centra proběhl od 4. do 15. února, kdy byli respondenti požádáni o vyplnění české či anglické verze on-line dotazníku. Cílem ojedinělého průzkumu bylo shromáždit aktuální názory a postoje zaměstnanců všech nájemců na areál a jeho okolí, včetně kvality jednotlivých budov, jež jsou pro mnohé zaměstnance místem, kde tráví převážnou většinu svého času. Dalším zacílením bylo ověřit spokojenost nájemců se službami v BB Centru.

„Velmi nás zajímají názory každého jednotlivce, které mohou přispět k dalšímu rozvoji BB Centra. Letos jsme oslovili celkem 30 společností a s potěšením jsme zaznamenali nadprůměrnou návratnost vyplněných dotazníků. Vážím si toho, že se lidé o osud areálu zajímají,“ uvedl k průzkumu Radim Passer, předseda představenstva společnosti PASSERINVEST GROUP.

Dotazníky s celkem 90 otázkami byly rozeslány celkem 7 365 zaměstnancům všech 30 společností, včetně firem Telefónica O2, ČEZ, GE Money Bank, Microsoft, SITRONICS, Hewlett Packard či PUMA. Zadavatel obdržel zpět celkem 2 488 výstupů od respondentů, z nichž 1 861 vyplnilo dotazník více než na 80 % - právě takové bylo kritérium pro plnohodnotný výstup. Veškeré volné komentáře však byly zohledněny ze všech dotazníků.

A jaké výsledky průzkum přinesl? Především potvrdil, že nejčastěji využívanými službami BB Centra jsou, lékárna, pošta, bankomaty, obchod s trafikou a drobným zbožím, obchod Maranatha a novinový stánek Just Trading. Nejnavštěvovanější restaurací je Pizzeria Grosseto, následovaná Haciendou Mexicanou.

Z průzkumu dále vyplynulo, že nejžádanější službou, jíž lidé v BB Centru postrádají, je prodejna potravin s nabídkou ovoce, zeleniny a pekařství. Tuto prodejnu postrádá 45 % dotazovaných. Samoobsluhu či menší prodejnu potravin by v rámci areálu alespoň jednou týdně navštívilo 80 % respondentů, 34 % by ji dokonce využívalo denně. O rozšíření nabídky stravovacích služeb projevilo zájem 25 % dotázaných, o fast-food či take-away provozovnu dokonce 36 % respondentů. Většinu z těchto přání by měla vyřešit budova FILADELFIE, jež bude dokončena v létě roku 2010. Již jsme vstoupili do jednání s provozovateli služeb a ve FILADELFII by měl být market s drogérií, fast-food restaurant v podobě sendvič baru a fresh baru s nabídkou take-away a dále i česká restaurace. Dalšími službami ve FILADELFII by měly být například i čistírna a prádelna oděvů či notářské služby.

Pokud jde o vnímání dopravní situace v okolí areálu, 88 % respondentů hodnotí dostupnost BB Centra jako uspokojivou. Přitom nejvíce zaměstnanců dojíždí do práce přímo z Prahy 4 (17 %), Středočeského kraje (16 %) a z Prahy 10 (10 %). K dopravní spokojenosti se respondenti vyjadřovali i v tématu hromadné a kyvadlové dopravy, jež byla v areálu zřízena v květnu 2007 a je pro 92% z nich jasným přínosem do areálu.

V rámci průzkumu proběhly mezi respondenty i dvě motivační soutěže o hodnotné ceny a vylosovaní si již vyzvedli své výhry. Dva předešlé průzkumy z let 2001 a 2004 ukázaly, že úspěšné české developerské společnosti není lhostejný osud areálu BB Centra — například na základě předchozích výsledků průzkumů byla v areálu otevřena pobočka České pošty, lékárna či autokosmetické centrum a rozšířila se paleta restaurací. Na základě podnětů od nájemců byla v komplexu zřízena i výše zmíněná a pochvalovaná kyvadlová doprava.

BB Centrum
BB Centrum je nová městská čtvrt v Praze 4 — Michli, jejíž výstavba byla zahájena v roce 1996. V současné době tvoří BB Centrum 11 budov o celkové ploše téměř 150 000 m2. Součástí projektu se také stane celá řada nových služeb, dva rozsáhlé parky a Společenské centrum s mateřskou školkou. Celkové investice dosáhly k dnešnímu dni výše 8,5 mld. Kč. a na celou realizaci BB Centra překročí částku 15 miliard Kč.


Passerinvest Group
Passerinvest Group je česká developerská společnost s patnáctiletým působením na českém trhu. Byla založena Radimem Passerem již v roce 1991 a od té doby získala řadu zkušeností s výstavbou rezidenčních, administrativních a komerčních budov a komplexů. Od druhé poloviny 90. let je Passerinvest Group jako investor a developer spojován převážně s BB Centrem v Praze 4 — Michli, které je jedním z největších a nejúspěšnějších developerských projektů v České republice. Jeho realizací se Passerinvest Group zařadil mezi přední společnosti na českém realitním trhu a získal výrazné mezinárodní povědomí.

Zdroj: TZ Crest Communications, a. s. Passerinvest Group, a. s. - 10.6.2008

Související články:
Budova FILADELFIE v BB Centru
Nová lávka zpříjemní pohyb po BB centru



Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*