Výstavba nové čtvrti na Smíchovském nádraží může po letech začít
(2. 6. 2014) (ČTK) - Výstavba nové městské čtvrti na pozemcích u Smíchovského nádraží může začít. Zastupitelé hlavního města na svém dnešním jednání schválili změnu územního plánu týkající právě zástavby tohoto území. Investor, společnost Sekyra Group, tak může nyní začít žádat o potřebná povolení a poté stavět. Předpokládané náklady se pohybují kolem 15 miliard korun.

Výstavba nové čtvrti na Smíchovském nádraží může po letech začít
(ČTK) - Výstavba nové městské čtvrti na pozemcích u Smíchovského nádraží může začít. Zastupitelé hlavního města na svém dnešním jednání schválili změnu územního plánu týkající právě zástavby tohoto území. Investor, společnost Sekyra Group, tak může nyní začít žádat o potřebná povolení a poté stavět. Předpokládané náklady se pohybují kolem 15 miliard korun.

Hmotová studie, zdroj MHMP
Zastupitelé svým rozhodnutím odstranili stavební uzávěru, a území se tak „otevřelo“ výstavbě. Změna se týká území ohraničeném ulicemi Ostrovského, Nádražní, Dobříšskou, Radlickou a nadjezdem ulice Na Zlíchově.
Smíchov City (zdroj - Sekyra Group)
doplněno 4. června:
DTZ: Zástavba Smíchovského nádraží přepíše realitní mapu Prahy – Praha 5 je jednou ze tří nejatraktivnějších lokalit pro výstavbu kanceláří
Masivní výstavba v prostoru Smíchovského nádraží, kterou oznámila společnost Sekyra Group, zcela jistě přepíše realitní mapu Prahy. Za tři roky, kdy tento developer odhaduje zahájení výstavby prvních objektů, však může Smíchov, a s ním celá Praha 5, vypadat jinak. Už nyní se zde totiž podle mezinárodní poradenské společnosti DTZ realizuje nebo k realizaci chystá několik nových projektů. Součet nových ploch u čtyř nejaktuálnějších staveb dosahuje téměř 90 000 m2! Jde konkrétně o Riverview (6 100 m2) společnosti Skanska, City West C (24 000 m2) na Praze 13 - Stodůlky, částečně pronajatý společnosti Vodafone, projekt Metronom v Nových Butovicích (29 900 m2) a Aviatica v rámci regenerované Waltrovky (27 000 m2). Výhledově – a bez záměru Sekyra Group – jde o dalších více než 200 000 čtverečných metrů nových kanceláří na Praze 5.
Podle DTZ ovlivní realizace projektu na Smíchovském nádraží pražský trh kanceláří hned v několika směrech. I s ohledem na přetrvávající vysokou poptávku po kancelářských prostorách zůstává nájemné v centrální oblasti Prahy 5 dlouhodobě stabilní, na úrovni 16,00 – 17,00 EUR / měsíc a čtverečný metr. „S přírůstkem nových administrativních projektů v podobě Smíchov City by zřejmě došlo k určitému poklesu nominálního nájemného a zároveň většímu přílivu nových společností do této oblasti, také z okrajových částí Prahy 5, jako jsou Nové Butovice, Stodůlky či Zličín“ domnívá se Pavel Domalewski, vedoucí oddělení pronájmů v DTZ. „ Nepochybně má projekt předpoklady úspěchu, tato lokalita je stále žádaná jak nájemci, tak rezidenty,“ dodává za nájemce Václav Bouček, vedoucí oddělení zastupování nájemců v DTZ.
„V kontextu dostupnosti, infrastruktury a nabídky rozvojových ploch, případně brownfieldů, je Praha 5 zřejmě nejlukrativnější městskou čtvrtí. Ne náhodou je okolí Anděla vnímáno jako nové centrum Prahy, kde našlo zázemí mnoho renomovaných firem,“ říká Lenka Šindelářová, vedoucí oddělení Consulting & Research v DTZ. Pokud se naplní plány Sekyra Group a dalších developerů, mohla by se nabídka administrativních prostor na Praze 5 přiblížit v několika letech až 1 milionu čtverečných metrů: aktuálně jich je 440 000 m2. Jen pro srovnání – v celé Praze nabídka kanceláří na konci 1. čtvrtletí 2014 překonala hranici 2,9 milionu čtverečných metrů.
Nové projekty na Praze 5, zejména v okolí Anděla, Smíchovského nádraží, doplní již zhruba desítku starších, ale velice úspěšných administrativních center. Mezi ty, jejichž neobsazenost nebyla několik let vyšší než 5-7 %, patří například Anděl Park, Palác Křižík I + II, či Zlatý Anděl. V posledním roce byl však zaznamenán určitý nárůst neobsazenosti na některých budovách a další nárůsty by měly přijít, ING Banka sídlící v budově Zlatý Anděl se přesouvá na Prahu 9. S nedostatkem prostoru pro výstavbu přímo v centrální části Anděla se kancelářská zóna začala postupně rozrůstat i kolem Smíchovského nádraží, kde přesáhla už 20 000 m2. A právě v této lokalitě se soustředí většina plánovaných projektů. „Největší zastoupení na celkové realizované poptávce mají společnosti ze sektoru obchodu a služeb, nejvíce nových pronájmů zde historicky realizovaly farmaceutické firmy,“ dodává Lenka Šindelářová.
Rozvoj na Praze 5 akceleruje v době, kdy developerská výstavba v celé Praze neustává. Aktuálně je v Praze zhruba 352 000 m2 v nejrůznějších stádiích aktivní výstavby nebo renovace. Další projekty se zhruba 44 800 m2 čekají na předpronájem. Největší objem budovaných kancelářských prostorů se nachází na Praze 4 (96 200 m2), následovaný Prahou 5 (87 000 m2) a Prahou 8 (77 600 m2). Tyto tři městské části představují 74 % z celkové nabídky ve výstavbě.
Největší letos dokončené projekty budou ArtGen (22 900 m2) na Praze 7, River Gardens II/III (22 000 m2) v Praze-Karlíně, dejvický The Blox (16 300 m2) nebo Quadrio (16 200 m2) v Praze 1 na Národní třídě. K nejvýznamnějším projektům, jejichž výstavba byla zahájena v posledních měsících, patří komplex Enterprise Office Centra (29 100 m2) na Praze 4 společností Erste Group Immorent.
tisková zpráva DTZ
Základní informace o objektu
Kategorie
Administrativa
Komentáře ke článku
Registrace k zasílání newsletteru
Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

15. 3. 2023 16:35:54
Re: Dům u lesa a rybníka
plech v barvě dřeva? a je to dobře?
9. 3. 2023 16:55:57
Re: Interiér RD v Malešicích
Spousta bílé, šedá, černá, trochu dřeva, kov, čiré sklo - je mi z toho zima. A smutno.
9. 3. 2023 16:45:41
Re: Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Jenže ta Jurkovičova stavba byla obnovena původní technologií a podle původních plánů. Jde tedy jednoznačně o kopii (repliku). Na rozdíl od mostu, kde chtějí novou technologii s falešnými nýty, s kolejištěm navíc, protože na dnešní provoz už prostě původní šířka a nýtovaná konstrukce nestačí. Takže dělat skutečnou kopii nemá smysl. A jsem na rozpacích, jestli je dobře dělat něco, co se jako kopie jen tváří. Myslím, že u technických památek by měl být preferován jejich účel a pokud jsou opravdu památkově hodnotné, tak by měly být přesunuty tak, jak se to udělalo s Podolským mostem do Stádlece kvůli přehradě nebo s chalupami do skanzenů, když už se v nich nedalo plnohodnotně bydlet. Ať svou krásu ukazují tam, kde mohou bez problémů sloužit. A pokud jde o to, že by nová stavba mohla vypadat úplně jinak - no a co? Hlavně, když jí to tam bude slušet jako např. věžím na kostele v Emauzích. Kdopak si dnes vzpomene, jak vypadaly dřív? I na nový most si staří zvyknou a mladí ho budu brát jako samozřejmost. A když se opravdu povede, tak ho další generace prohlásí za kulturní památku :-) .
7. 3. 2023 14:33:44
Re: Nový sportovní areál u řeky s pláží
Ovšem, taková prostředí architekti vymýšlí, aby prostředí pro život občanů zpříjemnili. U Budějovic bych bral i to, kdyby celé centrum bylo pěší zónou i 5 km dlouhou, aby auta neměla tudy tranzit. Kolik roků je celé město denně ucpáno a lidé jsou otravováni zplodinami, hrozbou kolize, hlukem a zranění? Jak dlouho se vleče dokončení obchvatu a napojení na D3? Je to bída, ty České Budějovice. Převezmou štafetu nejhoršího města ČR pro vnitřní a tranzitní dopravu po Přerovu?
7. 3. 2023 02:22:48
Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Těžko odpovědět. Já si myslím, a je to fakt subjektivní, že v odůvodněných případech má replika svůj smysl. Když vyhořel ten Jurkovičův barák, taky ho postavili znovu - je to kýč? Most na Výtoni je most vnímanej veřejností jako krásnej (bez ohledu na jeho žalostnej stav), neznám nikoho, kdo by jej neměl rád. Takže buď moderní zcela soudobej most, úplně jinej, s tím, že se s tím starým prostě rozloučíme, nebo repliku, to je můj názor. A nemusela by to být replika doslovná, falešné nýty mě fakt urážejí. To, co bylo prezentováno jako návrh, ta oblouková reminiscence, ta na mě právě jako zcela nevkusnej kýč působí.
2. 3. 2023 15:55:58
Re: Re: Valná hromada ČKA 2023.
pokud jsem se někde něchtěně otřel o někoho ze severní Moravy, tak pouze omylem a nechtěně... kde to bylo? neuvědomuji si, že bych někoho hodnotil...
2. 3. 2023 15:02:57
Re: Valná hromada ČKA 2023
opravuji : ..poslání budovat náš životní....
2. 3. 2023 15:01:42
Re: Valná hromada ČKA 2023
Posílám za sebe zdravici valné hromadě. V Česku mám velmi mnoho vysoce erudovaných i mladých ambiciózních architektů, kteří své poslání budova náš životní prostor plně ctí. Speciálně zdravím pana Jana Kasla, velmi aktivního člena Komory, který by mohl ze své výše kvality znalostí a rozhledu i trochu občas ubrat, pokud se ohnivěji vyjadřuje k projektantům ze severní Moravy. Tady máme taky šikovné a erudované tvůrčí osobnosti, ne vidláky, pane Jane. Ostatně katedra architektury na FAST VŠB má hodně vysokou tvůrčí úroveň. Počiny mnoha posluchačů i absolventů jsou velmi úspěšné nejen v celostátních soutěžích.
2. 3. 2023 14:56:16
Re: Pórobeton Ytong je ideálním materiálem pro střechy a stropy
Rád souhlasím, YTONG je úspěšný materiál na českém (a jinde) trhu. Snad mé nadšení pro systém trochu brzdí vysoké ceny MULTIPORU, který by se více uplatnil při jiné cenové politice.
1. 3. 2023 21:16:36
Re: Re: Výstava: Lávka Holešovice – Karlín.
Jo, kdyby se tak architekti dívali na svět očima dětí a psů :-) , jaké by asi vznikaly stavby.
1. 3. 2023 21:08:59
Re: Re: Praha, železniční most.
Souhlasím s tím, že logicky navržená mostní konstrukce s opravdu hlubokým porozuměním její statice a dynamice vede vždy k návrhu krásného mostu. Ale pokud postavíme repliku, která nemá z pohledu památkářů žádnou hodnotu, a použijeme dávno překonanou technologií jen aby to vypadalo - nebude to kýč?
1. 3. 2023 10:55:31
Re: Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Ty dva Labske mosty {v Usti a Hradci Kralove) neznam ale ten "kubisticky" most pres Vltavu mne ale vubec nevadi. Samozrejme musime si pockat na hotove dilo, ale pro mne je se na co tesit.
28. 2. 2023 17:31:21
Re: Výstava: Lávka Holešovice – Karlín
Vážení, Holka!?Super!Návrh - velká škoda, že místo bílého betonu není obyčejné průhledné zábradlí!!! I děti by viděli na řeku, také psi - a drželi by se kraje! A co na to teprve řeknou pražští sprejeři! Snad si té dlouhé bílé plochy nevšimnou. Lávka v Příboře by Praze slušela víc. Škoda.
28. 2. 2023 17:25:39
Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Tak takto z hlavy vám můžu nahodit příklady, které mě nejvíc šokovaly z realizací: Hradecká lávka pro pěší a třeba Mariánský most v Ústí n. L. (to je echt prasárna). Návrhů by se našlo taky dost, zrovna to, co vyhrálo na té Výtoni, nebo třeba Dvorecký most (MS architekti, ten naštěstí nevyhrál, ale vítězný návrh mě taky zrovna dvakrát nenadchl - budeme si hrát ve 3. tisíciletí na návrat kubismu...).
26. 2. 2023 17:15:58
Re: Život pod zámeckou střechou-úžasná "proměna"
Dobrý den, dovoluji si Vás oslovit jako majitele úžasně obnoveného zámeckého areálu a současně bych Vám doporučila pro celorepublikovou i zahraniční propagaci přihlásit de do celostátní akce Má vlast cestami proměn na www.cestamipromen.cz/prihlasit-promenu Vím, že přihláška něco stojí, protože zpracování podkladů-textu a fotek před proměnou a současný stav a překlady jsou nákladné, ale mám zato, že budete nadšeni, až přijedte na zahájení výstavy do Prahy, kláštera na Břevnově, kde letos bude zahájení v červnu. Mně se podařilo zachránit od zbourání havarijní oranžerii v Lomnici u Tišnova, také jsme ji se starostou přihlásili, a v hlasování byla druhá. Chtěla jsem za Vámi přijet osobně, ale měla jsem po sobě operace kyčlí, takže jsem to bohužele nezvládla. Letos bych ale velice ráda. Velice si vážím nápadů a píle lidí, kteří dostanou do rukou stavby v havarijním stavu a vykouzlí z nich něco pohádkového. Jako "potrhlá" oranžeristka se zejména velice těším na vaši oranžerii! Srdečně zdraví Dagmar Fetterová, emeritní pracovník NPÚ ÚOP v Brně.
24. 2. 2023 00:48:32
Re: Ministerské sliby naprázdno
Jestli Platformě dobře rozumím, tak si představují, že by o každé žádosti rozhodoval najednou celý tým lidí s jednotlivými odbornostmi, kde by každý z nich byl vázán vlastními zákony. Ale i kdyby to nějakým zázrakem šlo časově zkoordinovat, tak jak si tito jednotlivci mohou dovolit "vyvažovat zájmy" právních předpisů? Kdo jim k tomu dá právo? A kdo by byl nakonec zodpovědný za výsledek?
23. 2. 2023 07:31:33
Re: Re: Praha, železniční most.
Dva ? Tak teda ted tri ! Ja se podepisuji tez.
23. 2. 2023 03:37:45
Re: Re: Praha, železniční most.
Jestlize tech pripadu "spatnych" mostu je v republice dost, alespon nekolik jich jmenovat by urcite nebylo tezke. Zajimalo by mne to velice. Dekuji predem.
23. 2. 2023 02:40:38
Re: Praha, železniční most
To, že dopis působí jako otevřený anonym, je jedna věc a může to být jenom chyba redakce, nevím. Druhou věcí ovšem je skutečnost, že architekti jistě zastávají legitimní a velmi relevantní pohled na věc a lze jim v lecčems dát zapravdu. Ale já bych zase naopak české architekty poprosil: Přestaňte navrhovat mosty, přenechte jejich projektování špičkovým inženýrům - mostařům, jak tomu bylo po uplynulých nejméně 150 let zvykem. Protože logicky navržená mostní konstrukce s opravdu hlubokým porozuměním její statice a dynamice vede vždy k návrhu krásného mostu (stejně jako v oblasti leteckého inženýrství dobře navržené letadlo je i krasné a krásné letadlo krásně létá). Do takové práce, jakou je návrh mostní konstrukce, nepatří umělecké ego ani výtvarno jako nejdůležitější a výchozí bod návrhu - o tom jsem přesvědčen. Mosty, které toto nectí, působí divně, nabubřele, jsou vždycky nesmírně nehospodárné a jejich výtvarná či architektonická hodnota je pak nejvýše sporná. Příkladů už máme v republice dost. A ten výtoňský nešťastník? Ten by si podle mého soudu vzhledem k příšernému stavu ocelové konstrukce a zároveň její kráse zasloužil repliku. A klidně tříkolejnou. Nebyl by toto dobrý kompromis?
22. 2. 2023 19:27:39
Re: Praha, železniční most
Zde je dopis i s autory https://www.archiweb.cz/news/vysehradsky-most-otevreny-dopis-architektu