Zahájení opravy Žďákovského mostu čeká na verdikt soudu

(ČTK) – Ani dva roky od vyhlášení soutěže na rekonstrukci Žďákovského mostu na Písecku není jasné, kdy se s opravami začne. Most je od 1. dubna 2010 uzavřen pro těžkou nákladní dopravu nad 13 tun se stanovenou objízdnou trasou po silnicích první třídy. Mostními závěry protéká voda a ocelové části mostu jsou zkorodované.

Letecký snímek Žďákovského mostu přes Vltavu na Orlické přehradě, jižní Čechy (zdroj: Wikipedie / autor: Karelj)
Přihlásilo se do ní 11 uchazečů, vyloučené sdružení firem IMOS Brno, SDS EXMOST a německé Hentschke Bau se nejdříve odvolalo k Úřadu pro hospodářskou soutěž (ÚOHS), když ten neshledal závadu ve výběrovém řízení, poslalo záležitost k soudu. ŘSD teď čeká na jeho verdikt, podle předběžného opatření nemůže podepsat smlouvu s vybraným dodavatelem prací, řekl dnes ČTK ředitel českobudějovického závodu ŘSD Miloslav Ouředník.

Zakázka byla zveřejněná v prosinci 2011 s předpokládanou cenou téměř 322 milionů korun bez DPH. Výběrová komise jmenovaná vládou počátkem října 2012 rozhodla o vyřazení sdružení kvůli nesplnění požadavků výběrového řízení. Sdružení podle ní neocenilo jednu z položek. O měsíc později se sdružení odvolalo k ÚOHS, zároveň poukazuje, že nabídka uchazeče COLAS CZ obsahuje mimořádně nízkou nabídkovou cenu.

ÚOHS v prosinci 2012 neshledal ve výběrovém řízení chyby a odvolání zamítl. Proti jeho rozhodnutí podalo sdružení rozklad předsedovi ÚOHS, i ten byl zamítnut. Protože proti rozhodnutí šéfa ÚOHS Petra Rafaje se nelze odvolat, podalo sdružení na ÚOHS žalobu. Krajský soud v Brně v červenci 2013 zakázal uzavřít smlouvu se zhotovitelem, kdy bude rozhodnuto, se neví. V případě, že soud rozhodne ve prospěch sdružení, bude muset ÚOHS pravděpodobně znova rozhodnout.

Náklady zakázky budou hrazeny ze Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI). Práce potrvají 28 měsíců.

Jedna z nejelegantnější dopravní staveb v Česku – Žďákovský most, byla do provozu uvedena před 46 lety. Jeho ocelový oblouk má rozpětí 330 metrů, což je i ve světovém měřítku unikátní údaj. Stavba se zapsala i do dějin tuzemské kriminalistiky; pachatelé takzvaných orlických vražd z první poloviny 90. let právě z něj shazovali těla svých obětí zavařená v sudech.

Žďákovský most
 

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*