
Součástí stavby čtyřkilometrového severovýchodního obchvatu Pardubic je impozantní most přes řeku Labe i její slepé rameno. Klíčový prvek mostu, téměř 60 metrů vysoký pylon, byl vybudován pomocí bednění a lešení PERI.

Stavba pylonu je technologicky náročná a vyžaduje vysokou přesnost, zejména vzhledem k výšce, která je v České republice v rámci mostů ojedinělá. K realizaci pylonu významně přispěla společnost PERI, která dodala lešení a bednění pro celý proces výstavby. PERI poskytla technická řešení umožňující bezpečnou a efektivní stavbu i v náročných podmínkách. „Betonáž probíhala každé tři dny ve spolupráci s tesaři – optimalizovali jsme výkresy tak, aby byl proces co nejefektivnější. Díky tomu došlo ke zkrácení termínu výstavby,“ uvedl obchodní zástupce společnosti PERI.
Subdodávku tesařských prací zajišťovala společnost KS BAU, která si PERI vybrala na základě dlouhodobé a osvědčené spolupráce. „Společnost PERI jsme zvolili díky našim předešlým zkušenostem při podobně náročných projektech, kde se jejich výrobky vždy osvědčily,“ doplnil Jakub Světlík, zástupce společnosti KS BAU.

Pylon bude dominovat celému mostnímu komplexu a stane se technickým i architektonickým symbolem regionu. Ojedinělost jeho výstavby je dána nejen velikostí, ale také jeho rolí pro nosnou konstrukci zavěšeného mostu, který bude sloužit tisícům vozidel denně.
Po dokončení výstavby pylonu pokračovaly aktivity PERI na stavbě s konstrukcemi lešení PERI UP pro zajištění bezpečných přístupů k dalším fázím výstavby mostu. Ve finální fázi výstavby byly využity plošiny pro předpínání betonové konstrukce a lávky pro nasazení předpínacích lan ve třech úrovních pro obsluhu a usazení.
Kompletní dodávka včetně služeb potvrdila, že použití systému PERI bylo pro stavbu jednoznačným přínosem. Projektant např. navrhl systém chlazení betonáže pylonu formou hadiček s vodou z Labe. PERI zajistilo monitoring přetestování a poté, co se potvrdila funkčnost systému chlazení, také monitoring v průběhu betonáže pylonu. Výsledkem spolupráce tak bylo urychlení výstavby, plánování a operativní přizpůsobení výškám betonáže v průběhu stavby a v neposlední řadě i bezpečnost.
Tento projekt ukazuje, jak moderní inženýrské technologie a spolupráce se specialisty, jako je společnost PERI, posouvají hranice toho, co je v oblasti mostního stavitelství možné.

Kolejnicový šplhavý systém PERI RCS spojuje výhody různých systémů překládaného bednění v jedné stavebnici, která umožňuje bezproblémové splnění specifických požadavků stavby. Šplhání po kolejnicích za použití jeřábu je rychlé a bezpečné také za větrného počasí, posun lze alternativně provádět nezávisle na jeřábu pomocí mobilní hydrauliky.
Se sloupovým bedněním VARIO GT 24 je možno obednit nejrůznější velikosti průřezů a výšky betonáže bez nutnosti pracných úprav.
Ocelové schodiště PERI UP se sestavuje ze schodišťových nosníků a jednotlivých stupňů. Desetisloupková schodišťová věž s výškou do 50 m je dimenzována pro zatížení až do 3,0 kN/m2. S šířkou stupňů 100 cm nebo 125 cm a oddělenými podestami je systém nejvhodnější pro větší pohyb uživatelů.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.
Jo, taky se mi to líbí, fakt to má něco do sebe!
Když můžou být smaltované vany naprostá topka - odolné, trvanlivé, snadno se udržují a ještě k tomu skvěle vypadají, tak…