Nad železniční stanicí vznikne terminál pro dálkové a příměstské autobusy podle návrhu studia A69 – architekti. Proběhne revitalizace přednádražního prostoru a změní se uspořádání dopravy. Historickou halu doplní obchody a zázemí pro cestující i nová administrativní budova Správy železnic. Pěší lávka propojí přednádražní prostor a novou zástavbu v okolí jako součást nové platformy nad stanicí.

Idea multimodálního Terminálu Smíchov vznikla v souvislosti s plánováním konverze smíchovského karga na novou městskou čtvrť a související proměnu prostoru Knížecí na náměstí, úpravy Nádražní, Dobříšské a Radlické ulice a pěší lávky přes kolejiště. Prostor Knížecí se má uvolnit od současného autobusového nádraží přenesením této funkce nad kolejiště Smíchovského nádraží na novou platformu navazující na nivelitu ukončení nového bulváru Smíchov City.

Smíchovské nádraží se promění v nejkomplexnější multimodální terminál v České republice. Kromě stávajícího metra v podzemí, tramvají, autobusů, taxi, cyklistů v parteru ulice Nádražní, stávajícího kolejiště v prvním podlaží tak přibyde další vrstva s příměstskou a dálkovou autobusovou dopravou.

Nová vrstva navíc vyřeší jeden z fatálních problémů této části Smíchova, kterým je absence příčných východo-západních dopravních vazeb tím, že přemostí pražský okruh a železnici a propojí tak ulici Radlickou resp. Dobříšskou resp. Křížovou s Nádražní ulicí. Tím zásadně zvětší dosah a flexibilitu dopravní obsluhy a prostupnost této části města pro pěší a cyklisty. Vrstvením dopravních médií nad sebe se také podstatně zkrátí a zkomfortní přestupy mezi nimi, což je hlavní předpoklad zatraktivnění hromadné dopravy pro její uživatele.
Autorská zpráva
Autoři A69 – architekti / Boris Redčenkov, Prokop Tomášek, Jaroslav Wertig
Spolupráce Martin Fornůsek, Marek Kohout, Pavla Matějka Enochová
Technické řešení, spolupráce SUDOP PRAHA a.s., METROPROJEKT Praha a.s., SUDOP EU a.s.
Vizualizace SDAR s.r.o. – Jan Drška

Mě ten vstup do areálu vždy odrazoval. Tváří se jako prostor u fabriky a ne veřejný park. Nijak neláká ke…
Možná by pro začátek stačilo zprovoznit průchod okolo kostela sv. Kosmy a Damiána.
Chybí přímé propojení s nábřežím Vltavy; ideálně široké schody v ose kostela k náměstí Pod Emauzy k Zídkovým sadům. Něco…
Bílý ciferník s bílými ručičkami na bílém podkladu - to je tedy inteligentní nápad! Nýtovaná konstrukce mostu skončí v muzeu.…
Dobrovolně Hodinu denně Zahradničím pro obec Voluntarily An hour a day I garden for the community 自願 每天一小時 我為社區花園 私はコミュニティの…