Most Otakara Ševčíka, Brno
Silniční most Otakara Ševčíka v Brně je jedním z nejdelších v České republice. Přemosťuje čtyřproudovou směrově rozdělenou silnici I/42, Nezamyslovu ulici, tramvajovou a železniční trať a řadu inženýrských sítí pod mosty. Jde o dva hlavní mostní objekty a čtyři mostní rampy. Celé dílo bylo dokončeno v roce 1987.
Na základě vyhodnocení hlavní prohlídky mostu z roku 2020 bylo rozhodnuto o celkové rekonstrukci mostu.

Požadavkem projektu bylo zajistit podepření velkého zatížení na malých půdorysných rozměrech, vyřešení bezpečných přístupů a pracovišť pro bezpečný pohyb po staveništi, a to vše při minimálním omezení silniční a tramvajové dopravy na mostě i pod ním.
Firma PERI se na rekonstrukci podílela dodávkou většího množství nájemního materiálu ze sortimentu bednění i lešení.

Pro podepření stávající a provozované části mostu byly namontovány vysokopevnostní věže VST ze stavebnice pro inženýrské stavby VARIOKIT v nestandardních sestavách tak, aby vyhovovaly danému prostoru a odváděly požadované velké zatížení přímo do podloží.
Požadavek na vyřešení bezpečných přístupů na nosnou konstrukci mostu byl splněn dodáním několika sestav výstupových věží ze systému lešení PERI UP Flex. Tento systém našel uplatnění také jako podpěrné lešení při zhotovení nových betonových úložných prahů.
Pro zajištění bezpečného pohybu po staveništi byly nainstalovány v místě ubouraných říms zavěšené lehké pracovní podlahy na zavěšených konzolách z příhradových nosníků GT 24. Okraj těchto podlah byl zajištěn ochrannými mřížemi z bezpečnostního systému pro dočasnou ochranu proti pádu z výšky PROKIT.
V další části rekonstrukce byly pro opravu říms mostovky nasazeny římsové konzoly VGK ze stavebnice pro inženýrské stavby VARIOKIT.

„Stavba je prováděna v náročných a stísněných podmínkách za plného provozu v centru Brna. Ve spolupráci s firmou PERI bylo navrhnuto alternativní ztužení věžemi VST tak, aby byly využity v co nejmenším půdorysu při zachování velké únosnosti. Na stavbě je také použit systém PERI UP pro složité konstrukce lešení i podpěrných skruží, které byly navrhovány průběžně dle aktuální situace.“

















Pánové, děláte mi radost. Světlíky, jako na Vinohradech a split level v garážích, jako pod Dostavbou národního divadla. Děkuji
Tak do toho rozhodně jděte. Určitě nebudete litovat ;)
Dost uvažujeme o tom smaltovaném skle.
Jde o tiskovou zprávu T-mobile. Kasá se tedy ten, kdo si zasmluvnil jméno arény a kdo má průraznější PR. :-)…
Snad jsem to někde prehledl, aneb kdy dospějeme k tomu, ze se ocení a zmíní i ten, kdo stoji za…