Zrychlená změna územního plánu umožní výstavbu Vltavské filharmonie
(13. 11. 2020) Momentálně se čeká na výsledky studie využitelnost
Zrychlená změna územního plánu umožní výstavbu Vltavské filharmonie
Zastupitelstvo
hlavního města Prahy na svém jednání 12. listopadu 2020 schválilo podnět na
změnu územního plánu se zkráceným režimem, který umožní výstavbu nového
koncertního sálu Vltavské filharmonie v pražských Holešovicích. Aby se pro
hlavní město významný projekt mohl začít skutečně realizovat, musí ale předtím
ještě projít řádným schvalovacím procesem.
V současnosti je z hlediska územního plánu plocha vnímána dle aktuálního stavu v území, nikoliv však dle budoucího plánu. Změna územního plánu umožní výstavbu budovy určené pro kulturní využití. Její vzhled a parametry vzejdou z vítězného návrhu architektonické soutěže.
„Jde o jeden z dalších důležitých kroků, jak být v předstihu dobře připraveni na možný start dalších etap spojených s realizací budovy Vltavské filharmonie. Paralelně s tím se dokončuje studie využitelnosti, což nám následně umožní učinit na úrovni rady a zastupitelstva fundované rozhodnutí,“ uvedl Petr Hlaváček, 1. náměstek primátora hl. m. Prahy a dodává: „námi navržený postup šetří městu a projektu Filharmonie skoro dva roky času, než kdybychom pokračovali podle názoru předchozího vedení města, tedy podle původní změny územního plánu z roku 2008. Tu jsme proto již v říjnu definitivně ukončili“
Změna územního plánu tohoto dílčího území o rozloze 67 376 m2, kde by měla stát budova filharmonie a její zázemí, jde ruku v ruce a doplňuje podnět na změnu územního plánu celé městské čtvrti Bubny – Zátory (již schválený zastupiteli Prahy v říjnu 2020). Plánovaný nový koncertní sál má být hlavním impulsem postupné revitalizace této dlouhodobě zanedbané části Prahy.
„Jsem rád, že se v přípravě projektu Vltavské filharmonie pokračuje dál. Těším se na výsledky analýzy využitelnosti a věřím, že precizní příprava jednotlivých kroků v tomto složitém procesu posune celý projekt blíže k realizaci,“ říká Ondřej Boháč, ředitel Institutu plánování a rozvoje hl. m. Prahy (IPR).
Již dva roky se taká zpracovává územní studie pro celou čtvrť Bubny-Zátory. Diskutována už byla napříč odbornou i laickou veřejností a připomínky k ní podaly státní organizace, samospráva i veřejnost. V současnosti představuje konsensuální pohled na budoucnost tohoto území. Navržený urbanismus respektuje blokovou strukturu Holešovic, řeší dopravní vztahy a koordinuje nové záměry jako právě například Vltavskou filharmonii. Dopracovaná územní studie bude brzy představena.
Komentáře ke článku
13. 11. 2020 18:37:31. Re: Zrychlená změna územního plánu umožní výstavbu Vltavské filh... Oldřich Řeřicha
13. 11. 2020 21:25:46. Re: Re: Zrychlená změna územního plánu umožní výstavbu Vltavské ... Jitka
13. 11. 2020 23:41:40. Re: Re: Zrychlená změna územního plánu umožní výstavbu Vltavské ... Lubor
14. 11. 2020 01:15:18. Re: Re: Zrychlená změna územního plánu umožní výstavbu Vltavské ... Václav Kubec
17. 11. 2020 17:34:15. Re: Re: Zrychlená změna územního plánu umožní výstavbu Vltavské ... arch
Horší místo už se dalo těžko najít! Nepřeji si vidět tu cenu. Bude to jako v Hamburku. Děkuji pěkně Ing. arch. Oldřich Řeřicha |
A Vy víte, jak budova filharmonie v Hamburku funguje a jestli splnila očekávání? |
Tak bude-li to jako v Hamburku, tak to je docela pozitivní vize. Protože Hamburk, navzdory všem nesmírnejm těžkostem (násobně přešvihnutej rozpočet, kterej byl ale od samýho začátku úplně mimo realitu, a s tím spojený posuny termínů a následně soudní dohry) získal parádní a ikonickou stavbu, která svůj účel plní (nebudeme do toho tahat covid) a která patří k dílům světový architektury. Jenže se bojím, že naší tradicí je takový stavby prostě nedopustit a dál se ukájet Karlovým mostem a Hradčanama. |
Určitě bych to viděl dál - od Vltavy i od Hamburku ! Ale rozhodnou určitě chytřejší. |
no, musim bohuzel s kolegou souhlasit. Filharmonie v Hamburgu je odstrasujici priklad. Budova sice pekna, to jo, ale uprimne, k cemu to Praze pomuze? Kvalitu zivota ve meste to nevylepsi ani trochu. Me treba vic trapi, ze si v Praze nikdy nekoupim byt, protoze jsou drazsi nez v tom Hamburgu. (to bohuzel neni nadsazka) A tenhle problem, co trapi celou mladsi (ted uz skoro stredni) generaci nejaka filharmonie nevyresi. |
Registrace k zasílání newsletteru
Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

25. 1. 2021 20:04:57
Re: Vily a rodinné domy v Hradci Králové 1900‒1950
Autore článku, nauč se rozlišovat trpný a činný rod. Pevnost se určitě nezrušila sama a taky se sama nezačala bourat. Ona byla zrušena a byla bourána. A stejně tak je to s pozemky. Taky se neuvolnily samy od sebe, ale byly (někým) uvolněny. Je smutné, když je kažen tak krásný jazyk, jakým je čeština. Omlouvám se, že nepíši k tématu - knížka je určitě krásná. Jen doufám, že je také krásně napsaná.
25. 1. 2021 15:07:43
Re: Moderní bydlení je bydlení v klidu a tichu
A ve tmě!
25. 1. 2021 07:13:02
Re: Interiéry domu Na Košince
Co je malé, to je milé. Možná by se vešel ještě Harry Potter do "pokojíčku" pod schody ;-)
24. 1. 2021 16:22:51
Re: Re: Rodinný dům v Praze Braníku.
To ne, ten výstup nahoru je na párátko moc široký :-)
22. 1. 2021 15:41:25
Re: Zastupitelstvo Jihlavy schválilo Zásady pro spolupráci s inv...
Zásady developmentu by měly být definovány v územně plánovací dokumentaci - územním plánu, regulačním plánu, apod. Samosprávy by neměly vytvářet duplicitní schvalovací procesy paralelně se stavebními předpisy / stavebním zákonem, vzniká tím ještě více nepřehledná a zmatečná situace pro jakýkoliv záměr. Develepeři ve většině případů realizují - investují do dopravní a technické infrastruktury, kterou včetně draze nakoupených pozemků převádění na obce / města., nevidím tedy důvod, proč by měli developeři ještě platit nějaké příspěvky, pokud se samosprávy na developmentu finančně nepodílejí?
21. 1. 2021 12:00:48
Re: Žluťák v Humpolci
parádní práce. zvenku model :) jsem zvědav, jak dlouho vydrží střecha bílá :)
21. 1. 2021 11:59:25
Re: Rodinný dům v Praze Braníku
dům hamburger :)
20. 1. 2021 21:50:27
Re: Dům nad údolím Tiché Orlice
Líbí se mi, jak měkce je vytvarován terén kolem domu. Ale dost mě zarazilo umístění sedací odpočinkové soupravy zády k tak nádhernému výhledu.
20. 1. 2021 20:44:26
Re: Re: Spojovací lávky VŠCHT Praha.
Souhlasím.
20. 1. 2021 17:45:24
Re: Nábytek z recyklovaných propagačních materiálů Kongresového ...
Moc pěkné, fakt. Ale proč zůstala v utajení ona restaurátorka a expertka na materiály? Z vrozené skromnosti? Nebo na ni pánové zapomněli? Není umělkyně, tak její jméno nikoho zajímat nemusí? Nevím, jenom spekuluji, ale dobře to nevypadá...
19. 1. 2021 18:36:52
Re: Spojovací lávky VŠCHT Praha
Úchvatné dílo, technicky, staticky, výtvarně. Volba kontrastu je 100% správná. Autoři si zaslouží obdiv.
17. 1. 2021 09:58:30
Re: Praha vypíše mezinárodní urbanistickou soutěž na okolí Flore...
Soutěž zde je předčasná ( stejně pro filharmonií ). Nové koncepci musí předcházet řešení dopravních poměrů (magistrály) v celoměstských souvislostech + naléhavý je okruh Prahy. Dnešní stav je katastrofální ,nutno chápat jako provizorní. Nelze mu podřizovat budoucí zástavbu.
13. 1. 2021 12:04:15
Re: Přístavba budovy muzea skla a bižuterie
Myslím, že se to bude líbit. Díky zrcadlení okolí na fasádě vypadá objekt mnohem lépe, než vypadal v projektu. A taky už jsou dneska lidi na "nekrabicové" domy víc zvyklí.
13. 1. 2021 11:46:32
Re: Re: Re: Rodinný dům v údolí Dyje.
Interiér má potenciál pro změnu. Vypadá to jako před nastěhováním. Stačilo by pověsit obrazy, přidat pár kytek a nechat děti rozházet hračky. :) Mě spíš překvapila informace, že dům dodržuje uliční čáru. Na první i poslední fotografii to vypadá, že ustupuje, ale možná jde o optický klam díky tmavé fasádě. Můj první dojem byl, že dům říká "Já tu nejsem."
13. 1. 2021 07:31:59
Re: Stanovisko Klubu Za starou Prahu ke zveřejněnému projektu zá...
souhlasím s Ing.V.Kocourkem - že se Praha začíná zesměšňovat
12. 1. 2021 20:09:32
Re: Re: Rodinný dům v údolí Dyje.
Mám stejný názor. Exteriér a vnější architektura skvělé. Interiér je věc názoru uživatelů. Mně se zdá rovněž příliš sterilní.
12. 1. 2021 18:19:04
Re: Rodinný dům v údolí Dyje
Hmota a exteriér mě baví. Ale uvnitř? Covidová jednotka? Bydlení pro roboty? Na tuhle sterilitu jsem asi moc starej, nic ve zlým.
11. 1. 2021 11:01:20
Re: Stanovisko Klubu Za starou Prahu ke zveřejněnému projektu zá...
"Tuto odpočinkovou a vyhlídkovou funkci plní Filsakova piazzetta velmi dobře dodneška." Opravdu? Vždyť polovina "náměstí" jsou nadstavba nad garážemi. Tento návrh i přes novou budovu plochu náměstí výrazně rozšíří, pohledu na brutalistický hotel nijak nepřekáží, výškou nepřesahuje okolní zástabu, a zároveň bude fungovat jako památník českému filmu (jako dominanta náměstí režiséra Miloše Formana). Za mě opravdu unikátní návrh, který si v Praze své místo zaslouží. Doufám, že vyjde. Obecně se má mezi nájemci Pařížské ulice za to, že čím severněji adresa je, tím jde o méně zajímavý prostor. Tento redevelopment atraktivitu v rámci celé Pařížské vyrovná a bude katalyzátorem zvýšení kvality prostředí.
10. 1. 2021 11:08:51
Náměstí Miloše Formana nezastavovat.
Piazetta před hotelem Intercontinental je jednak zcela funkční rozptylový prostor pro hotelové hosty v době konání konferencí, jednak umožňuje nerušený pohled na hotel i "Učitelské domy" za ní, jak zmiňuje stanovisko Klubu za starou Prahu. Ten prostor je hotový, jak je a každá vestavba mu jen ublíží. Není to proluka k zastavění, takže souhlasím s KZSP.
9. 1. 2021 23:14:32
Re: Dům v ruině.
Proč? Mně právě to řešení oken přijde vtipné.