529 apartmánů pro studenty v Holešovicích
(23. 2. 2018) V pražských Holešovicích vznikne největší novodobý projekt bydlení pro vysokoškoláky
529 apartmánů pro studenty v Holešovicích
Karlín Group a International Campus postaví v Holešovicích největší
projekt studentského bydlení. Nabídne 529 apartmánů a špičkové služby.
Přední český developer a německá firma zaměřená na
studentské nájemní bydlení plánují postupně v Praze až 2500 studentských
lůžek.
V pražských Holešovicích vznikne
největší novodobý projekt bydlení pro vysokoškoláky s celkem 529
apartmány. Jedinečný je nejen velikostí, ale i svým celkovým pojetím a rozsahem
nabízených služeb, které výrazně předčí dosud běžný standard studentského
ubytování v Praze. Vysokoškolákům začne sloužit v prvním čtvrtletí
roku 2020.
Ve společném projektu se sešli přední tuzemský developer
Karlín Group a jedna z nejrychleji rostoucích firem na trhu studentského
ubytování v Evropě International Campus.
Osmipodlažní stavba s celkovou obytnou plochou přes 16,5 tisíc
metrů čtverečních bude zahájena ve druhém čtvrtletí letošního roku, v tuto
chvíli probíhá výběr jejího generálního dodavatele.
Rezidence nabídne špičkové zázemí. U vlastních studentských
pokojů je kladen důraz na soukromí. Budou proto výrazně odděleny od společných
prostor, které budou sloužit k potkávání mladých lidí a k různým akcím a
aktivitám.
Projekt počítá s restaurací, která bude součástí
uličního parteru a bude otevřená pro studenty i veřejnost, dále s party
místností, rozlehlou terasou se skybarem a s prostorem na letní grilování
a podzemním parkovištěm pro 71 vozů. Studentům budou sloužit také studovny, dva
malé kinosály, jeden velký multifunkční sál a 3 vetší kuchyně s vybavením
pro případné společné vaření. Objekt nabídne i skladovací prostory pro každý
z pokojů. V areálu bude i fitness centrum, venkovní sportovní hřiště
a velká půjčovna kol. Ze služeb se počítá i s prádelnou. Podobně
koncipovaný projekt bydlení pro studenty s mnoha službami a možnostmi
zatím v Praze chybí.
Stavba vznikne u křižovatky ulic Na Zátorách a Partyzánská,
poblíž vlakového nádraží a stanice metra Praha-Holešovice. Jedná se o významné
pražské rozvojové území, stojící na prahu rozsáhlé transformace v moderní
městskou čtvrť. Zároveň je i v blízkosti klidových zón - Stromovky a
Tróji. Budova je v dosahu 20 minut cesty hromadnou dopravou
k významným pražským vysokým školám. Autorem projektu je přední český
architekt Pavel Hnilička.
V tuzemsku ojedinělé pojetí studentského bydlení
s mnoha službami se stává v západní Evropě standardem. Preferují ho i
samotné univerzity, které si ověřily, že interakce mezi studenty vede
k jejich lepším studijním výsledkům. Právě na tento typ bydlení se
zaměřuje společnost International Campus, která při stavbě kolejí se
západoevropskými vysokými školami spolupracuje.
International Campus
v současné době v Německu, Nizozemí a Rakousku provozuje, nebo má
před dokončením, více než devět tisíc studentských apartmánů a 2500 bytů pro
mladé profesionály (absolventy). Firma založila celkem pět fondů, do kterých
své projekty vkládá a kde zhodnocují své prostředky institucionální investoři.
Společnost plánuje expanzi i do dalších evropských zemí.
Se stavbou rezidence pro studenty
v této lokalitě počítal Karlín Group delší dobu, hledal pro ni ale
spoluinvestora. S International Campus se nakonec developerská firma
dohodla nejen na stavbě tohoto objektu, ale společně budou pokračovat i
v dalších projektech. Celkem v Praze plánují postavit cca 2500
ubytovacích míst pro studenty.
„Spojení se silným partnerem, který
v západní Evropě provozuje již celou řadu podobných zařízení, nám umožní
realizovat náš dlouhodobější záměr přinést investorsky zajímavý produkt kvalitního
studentského ubytování na pražský trh. Ve střednědobém horizontu chce vybudovat
několik podobných projektů. Souvisí to se strategií Karlín Group, která kromě
standardních developerských projektů profesionálním způsobem zaplňuje i mezery
na trhu. Zúročujeme tak naše několikaleté přípravy. Know-how jsme čerpali
v zahraničí, například i aktivní účastí v mezinárodní síti
developerů, provozovatelů a investorů studentského bydlení The Class of 2020,“ uvedl prezident Karlín Group Serge Borenstein.
"Svoji
první akvizici v Praze vnímáme jako pokračování naší rychlé expanze v Evropě. Jde
o naše první aktivity v České republice, kde spolupracujeme s místním
zkušeným partnerem. Ve střednědobém horizontu plánujeme vybudovat v Praze 2500
atraktivních ubytovacích míst pro studenty. Aktuálně také pracujeme na získávání
dalších nemovitostí na lukrativních místech ve střední a východní Evropě,“
uvedl Horst Lieder, výkonný ředitel
International Campus AG.
V Holešovicích jsou oba
partneři padesátiprocentními společníky. International Campus po dokončení
stavby podíl od Karlín Group odkoupí a bude rezidenci dlouhodobě provozovat a
to v rámci rostoucí mezinárodní sítě The Fizz.
V holešovickém projektu bude
naprostá většina bytů určena pro jednoho studenta, základní velikost pokoje se
pohybuje kolem 20 metrů čtverečních. Ubytování zde najde více než 600
vysokoškoláků. Výše nájemného zatím nebyla určena.
International Campus počítá
s tím, že velkou část pokojů si pronajmou studenti ze zahraničí. „Pro
jejich rodiče je klíčové bezpečí. Posílají své děti do cizího prostředí a
chtějí mít jistotu, že je v budově člověk, na kterého se mohou obrátit, pokud
by měly nějaký problém. Naše budovy jsou hlídané a personál je v nich k
dispozici 24 hodin denně,“ uvedl Wouter
van den Eijnden, ředitel pro zahraniční expanzi z International
Campus. V Praze nyní na 34
univerzitách studuje zhruba 146 tisíc studentů, z toho je cca 25 tisíc
cizinců.
tisková zpráva
Základní informace o objektu
Kategorie
Projekty
529 apartmánů pro studenty v Holešovicích
Komentáře ke článku
Registrace k zasílání newsletteru
Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

15. 3. 2023 16:35:54
Re: Dům u lesa a rybníka
plech v barvě dřeva? a je to dobře?
9. 3. 2023 16:55:57
Re: Interiér RD v Malešicích
Spousta bílé, šedá, černá, trochu dřeva, kov, čiré sklo - je mi z toho zima. A smutno.
9. 3. 2023 16:45:41
Re: Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Jenže ta Jurkovičova stavba byla obnovena původní technologií a podle původních plánů. Jde tedy jednoznačně o kopii (repliku). Na rozdíl od mostu, kde chtějí novou technologii s falešnými nýty, s kolejištěm navíc, protože na dnešní provoz už prostě původní šířka a nýtovaná konstrukce nestačí. Takže dělat skutečnou kopii nemá smysl. A jsem na rozpacích, jestli je dobře dělat něco, co se jako kopie jen tváří. Myslím, že u technických památek by měl být preferován jejich účel a pokud jsou opravdu památkově hodnotné, tak by měly být přesunuty tak, jak se to udělalo s Podolským mostem do Stádlece kvůli přehradě nebo s chalupami do skanzenů, když už se v nich nedalo plnohodnotně bydlet. Ať svou krásu ukazují tam, kde mohou bez problémů sloužit. A pokud jde o to, že by nová stavba mohla vypadat úplně jinak - no a co? Hlavně, když jí to tam bude slušet jako např. věžím na kostele v Emauzích. Kdopak si dnes vzpomene, jak vypadaly dřív? I na nový most si staří zvyknou a mladí ho budu brát jako samozřejmost. A když se opravdu povede, tak ho další generace prohlásí za kulturní památku :-) .
7. 3. 2023 14:33:44
Re: Nový sportovní areál u řeky s pláží
Ovšem, taková prostředí architekti vymýšlí, aby prostředí pro život občanů zpříjemnili. U Budějovic bych bral i to, kdyby celé centrum bylo pěší zónou i 5 km dlouhou, aby auta neměla tudy tranzit. Kolik roků je celé město denně ucpáno a lidé jsou otravováni zplodinami, hrozbou kolize, hlukem a zranění? Jak dlouho se vleče dokončení obchvatu a napojení na D3? Je to bída, ty České Budějovice. Převezmou štafetu nejhoršího města ČR pro vnitřní a tranzitní dopravu po Přerovu?
7. 3. 2023 02:22:48
Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Těžko odpovědět. Já si myslím, a je to fakt subjektivní, že v odůvodněných případech má replika svůj smysl. Když vyhořel ten Jurkovičův barák, taky ho postavili znovu - je to kýč? Most na Výtoni je most vnímanej veřejností jako krásnej (bez ohledu na jeho žalostnej stav), neznám nikoho, kdo by jej neměl rád. Takže buď moderní zcela soudobej most, úplně jinej, s tím, že se s tím starým prostě rozloučíme, nebo repliku, to je můj názor. A nemusela by to být replika doslovná, falešné nýty mě fakt urážejí. To, co bylo prezentováno jako návrh, ta oblouková reminiscence, ta na mě právě jako zcela nevkusnej kýč působí.
2. 3. 2023 15:55:58
Re: Re: Valná hromada ČKA 2023.
pokud jsem se někde něchtěně otřel o někoho ze severní Moravy, tak pouze omylem a nechtěně... kde to bylo? neuvědomuji si, že bych někoho hodnotil...
2. 3. 2023 15:02:57
Re: Valná hromada ČKA 2023
opravuji : ..poslání budovat náš životní....
2. 3. 2023 15:01:42
Re: Valná hromada ČKA 2023
Posílám za sebe zdravici valné hromadě. V Česku mám velmi mnoho vysoce erudovaných i mladých ambiciózních architektů, kteří své poslání budova náš životní prostor plně ctí. Speciálně zdravím pana Jana Kasla, velmi aktivního člena Komory, který by mohl ze své výše kvality znalostí a rozhledu i trochu občas ubrat, pokud se ohnivěji vyjadřuje k projektantům ze severní Moravy. Tady máme taky šikovné a erudované tvůrčí osobnosti, ne vidláky, pane Jane. Ostatně katedra architektury na FAST VŠB má hodně vysokou tvůrčí úroveň. Počiny mnoha posluchačů i absolventů jsou velmi úspěšné nejen v celostátních soutěžích.
2. 3. 2023 14:56:16
Re: Pórobeton Ytong je ideálním materiálem pro střechy a stropy
Rád souhlasím, YTONG je úspěšný materiál na českém (a jinde) trhu. Snad mé nadšení pro systém trochu brzdí vysoké ceny MULTIPORU, který by se více uplatnil při jiné cenové politice.
1. 3. 2023 21:16:36
Re: Re: Výstava: Lávka Holešovice – Karlín.
Jo, kdyby se tak architekti dívali na svět očima dětí a psů :-) , jaké by asi vznikaly stavby.
1. 3. 2023 21:08:59
Re: Re: Praha, železniční most.
Souhlasím s tím, že logicky navržená mostní konstrukce s opravdu hlubokým porozuměním její statice a dynamice vede vždy k návrhu krásného mostu. Ale pokud postavíme repliku, která nemá z pohledu památkářů žádnou hodnotu, a použijeme dávno překonanou technologií jen aby to vypadalo - nebude to kýč?
1. 3. 2023 10:55:31
Re: Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Ty dva Labske mosty {v Usti a Hradci Kralove) neznam ale ten "kubisticky" most pres Vltavu mne ale vubec nevadi. Samozrejme musime si pockat na hotove dilo, ale pro mne je se na co tesit.
28. 2. 2023 17:31:21
Re: Výstava: Lávka Holešovice – Karlín
Vážení, Holka!?Super!Návrh - velká škoda, že místo bílého betonu není obyčejné průhledné zábradlí!!! I děti by viděli na řeku, také psi - a drželi by se kraje! A co na to teprve řeknou pražští sprejeři! Snad si té dlouhé bílé plochy nevšimnou. Lávka v Příboře by Praze slušela víc. Škoda.
28. 2. 2023 17:25:39
Re: Re: Re: Praha, železniční most.
Tak takto z hlavy vám můžu nahodit příklady, které mě nejvíc šokovaly z realizací: Hradecká lávka pro pěší a třeba Mariánský most v Ústí n. L. (to je echt prasárna). Návrhů by se našlo taky dost, zrovna to, co vyhrálo na té Výtoni, nebo třeba Dvorecký most (MS architekti, ten naštěstí nevyhrál, ale vítězný návrh mě taky zrovna dvakrát nenadchl - budeme si hrát ve 3. tisíciletí na návrat kubismu...).
26. 2. 2023 17:15:58
Re: Život pod zámeckou střechou-úžasná "proměna"
Dobrý den, dovoluji si Vás oslovit jako majitele úžasně obnoveného zámeckého areálu a současně bych Vám doporučila pro celorepublikovou i zahraniční propagaci přihlásit de do celostátní akce Má vlast cestami proměn na www.cestamipromen.cz/prihlasit-promenu Vím, že přihláška něco stojí, protože zpracování podkladů-textu a fotek před proměnou a současný stav a překlady jsou nákladné, ale mám zato, že budete nadšeni, až přijedte na zahájení výstavy do Prahy, kláštera na Břevnově, kde letos bude zahájení v červnu. Mně se podařilo zachránit od zbourání havarijní oranžerii v Lomnici u Tišnova, také jsme ji se starostou přihlásili, a v hlasování byla druhá. Chtěla jsem za Vámi přijet osobně, ale měla jsem po sobě operace kyčlí, takže jsem to bohužele nezvládla. Letos bych ale velice ráda. Velice si vážím nápadů a píle lidí, kteří dostanou do rukou stavby v havarijním stavu a vykouzlí z nich něco pohádkového. Jako "potrhlá" oranžeristka se zejména velice těším na vaši oranžerii! Srdečně zdraví Dagmar Fetterová, emeritní pracovník NPÚ ÚOP v Brně.
24. 2. 2023 00:48:32
Re: Ministerské sliby naprázdno
Jestli Platformě dobře rozumím, tak si představují, že by o každé žádosti rozhodoval najednou celý tým lidí s jednotlivými odbornostmi, kde by každý z nich byl vázán vlastními zákony. Ale i kdyby to nějakým zázrakem šlo časově zkoordinovat, tak jak si tito jednotlivci mohou dovolit "vyvažovat zájmy" právních předpisů? Kdo jim k tomu dá právo? A kdo by byl nakonec zodpovědný za výsledek?
23. 2. 2023 07:31:33
Re: Re: Praha, železniční most.
Dva ? Tak teda ted tri ! Ja se podepisuji tez.
23. 2. 2023 03:37:45
Re: Re: Praha, železniční most.
Jestlize tech pripadu "spatnych" mostu je v republice dost, alespon nekolik jich jmenovat by urcite nebylo tezke. Zajimalo by mne to velice. Dekuji predem.
23. 2. 2023 02:40:38
Re: Praha, železniční most
To, že dopis působí jako otevřený anonym, je jedna věc a může to být jenom chyba redakce, nevím. Druhou věcí ovšem je skutečnost, že architekti jistě zastávají legitimní a velmi relevantní pohled na věc a lze jim v lecčems dát zapravdu. Ale já bych zase naopak české architekty poprosil: Přestaňte navrhovat mosty, přenechte jejich projektování špičkovým inženýrům - mostařům, jak tomu bylo po uplynulých nejméně 150 let zvykem. Protože logicky navržená mostní konstrukce s opravdu hlubokým porozuměním její statice a dynamice vede vždy k návrhu krásného mostu (stejně jako v oblasti leteckého inženýrství dobře navržené letadlo je i krasné a krásné letadlo krásně létá). Do takové práce, jakou je návrh mostní konstrukce, nepatří umělecké ego ani výtvarno jako nejdůležitější a výchozí bod návrhu - o tom jsem přesvědčen. Mosty, které toto nectí, působí divně, nabubřele, jsou vždycky nesmírně nehospodárné a jejich výtvarná či architektonická hodnota je pak nejvýše sporná. Příkladů už máme v republice dost. A ten výtoňský nešťastník? Ten by si podle mého soudu vzhledem k příšernému stavu ocelové konstrukce a zároveň její kráse zasloužil repliku. A klidně tříkolejnou. Nebyl by toto dobrý kompromis?
22. 2. 2023 19:27:39
Re: Praha, železniční most
Zde je dopis i s autory https://www.archiweb.cz/news/vysehradsky-most-otevreny-dopis-architektu