(ČTK) – Rekonstrukce železničního nádraží v Olomouci bude zahájena v první polovině října a stát za ni zaplatí zhruba o třetinu méně, než se předpokládalo. Vítězné sdružení REŽOL, které tvoří firmy OHL ŽS a Alpine Bau CZ, požaduje 1,894 miliardy korun, zatímco původní odhady Správy železniční dopravní cesty hovořily nákladech o 3,1 miliardy korun. Rekonstrukce nádraží bude s několikaměsíčním zpožděním zahájena v první polovině října.
Mluvčí SŽDC Marek Illiaš dnes ČTK řekl, že stavební firmy se kvůli hospodářské krizi a úbytku zakázek předhánějí v co nejnižších nabídkových cenách, které u podobných zakázek proti původním finančním předpokladům často klesly až o třetinu.
Slavnostní zahájení rekonstrukce olomouckého nádrží je naplánováno na pondělí 14. října a stavba má trvat 36 měsíců. "Stavba již byla předána sdružení REŽOL. Podle připraveného projektu budou postupně rekonstruována všechna nástupiště olomouckého nádraží a v kolejišti bude vybudováno ještě jedno nové ostrovní nástupiště. Stavební firmy opraví i starý podchod," uvedl Illiaš.
Součástí stavby je také rekonstrukce kolejí v délce 13 kilometrů a mostů na příjezdové trase. Modernizováno bude i elektronické zabezpečovací zařízení a informační systém. Bezpečnost cestujících a provozu bude nově hlídat kamerový systém.
Výběrové řízení se zpozdilo o několik měsíců. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže kvůli chybám zrušil výběr nejvhodnější nabídky. Miliardovou zakázku na rekonstrukci nádraží od Správy železniční dopravní cesty nakonec získalo sdružení firem OHL ŽS a Alpine Bau CZ.
Díky rekonstrukci se zvýší odbavovací kapacita olomouckého nádraží o 14 procent. Po modernizaci budou moci železniční stanicí Olomouc projíždět osobní vlaky rychlostí do 160 kilometrů v hodině a nákladní soupravy až 120 kilometrů za hodinu.
Po modernizaci železniční stanice v Olomouci budou propojeny už modernizované koridorové úseky navazující na toto nádraží. Železniční stanice Olomouc je součástí mezinárodní trasy kombinované dopravy Le Havre-Lvov a leží na trase třetího tranzitního železničního koridoru, což je hlavní dálkový železniční tah mezi Mosty u Jablunkova a Chebem.
Doplněno Stavbaweb:
Zhotovitel projektové dokumentace stavby: Moravia Consult Olomouc, a.s.
zdroj vizualizací: Rekonstrukce železniční stanice Olomouc
Stínící prvek je trochu vidět na fotkách, jiné jsem nedostala. Zhotovitel píše: " Fasádní prvek je jedním z atributů stavby. Bionická…
Všechny fotografie jsou ze 4. dubna 2025. Popisky zkusím doplnit, šlo se staveništěm od Masarykova nádraží mezi budovou Masaryčky a…
Jak se říká, slibem nezarmoutíš.
Tohle je vymazlený dům v šíleném terénu. A to, že má kolem sebe bujnou až divokou zahradu, mu hodně sluší.
Škoda, že u fotografií nejsou popisky na co a odkud se dívám a kdy to bylo foceno,