Rekonstrukce železniční stanice Olomouc

(ČTK) – Rekonstrukce železničního nádraží v Olomouci bude zahájena v první polovině října a stát za ni zaplatí zhruba o třetinu méně, než se předpokládalo. Vítězné sdružení REŽOL, které tvoří firmy OHL ŽS a Alpine Bau CZ, požaduje 1,894 miliardy korun, zatímco původní odhady Správy železniční dopravní cesty hovořily nákladech o 3,1 miliardy korun. Rekonstrukce nádraží bude s několikaměsíčním zpožděním zahájena v první polovině října.

 Pohled na osobní nádraží
Mluvčí SŽDC Marek Illiaš dnes ČTK řekl, že stavební firmy se kvůli hospodářské krizi a úbytku zakázek předhánějí v co nejnižších nabídkových cenách, které u podobných zakázek proti původním finančním předpokladům často klesly až o třetinu.

Slavnostní zahájení rekonstrukce olomouckého nádrží je naplánováno na pondělí 14. října a stavba má trvat 36 měsíců. "Stavba již byla předána sdružení REŽOL. Podle připraveného projektu budou postupně rekonstruována všechna nástupiště olomouckého nádraží a v kolejišti bude vybudováno ještě jedno nové ostrovní nástupiště. Stavební firmy opraví i starý podchod," uvedl Illiaš.

Součástí stavby je také rekonstrukce kolejí v délce 13 kilometrů a mostů na příjezdové trase. Modernizováno bude i elektronické zabezpečovací zařízení a informační systém. Bezpečnost cestujících a provozu bude nově hlídat kamerový systém.

Výběrové řízení se zpozdilo o několik měsíců. Úřad pro ochranu hospodářské soutěže kvůli chybám zrušil výběr nejvhodnější nabídky. Miliardovou zakázku na rekonstrukci nádraží od Správy železniční dopravní cesty nakonec získalo sdružení firem OHL ŽS a Alpine Bau CZ.

Díky rekonstrukci se zvýší odbavovací kapacita olomouckého nádraží o 14 procent. Po modernizaci budou moci železniční stanicí Olomouc projíždět osobní vlaky rychlostí do 160 kilometrů v hodině a nákladní soupravy až 120 kilometrů za hodinu.

Po modernizaci železniční stanice v Olomouci budou propojeny už modernizované koridorové úseky navazující na toto nádraží. Železniční stanice Olomouc je součástí mezinárodní trasy kombinované dopravy Le Havre-Lvov a leží na trase třetího tranzitního železničního koridoru, což je hlavní dálkový železniční tah mezi Mosty u Jablunkova a Chebem.

Doplněno Stavbaweb:
Zhotovitel projektové dokumentace stavby: Moravia Consult Olomouc, a.s.


Žst. Olomouc hl.n. pohled od přednáražního prostoru  Osobní nádraží s hodolanským nadjezdem
zdroj vizualizací: Rekonstrukce železniční stanice Olomouc

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*