(ČTK) – Developerská společnost Central Group chce v projektu Parková čtvrť severně od Nákladového nádraží Žižkov v Praze postavit zhruba 2100 až 2600 bytů. Celkové náklady odhaduje na devět miliard korun, v nejoptimističtější variantě počítá se zahájením stavby v roce 2019. Na setkání s novináři to řekl předseda představenstva Central Group Dušan Kunovský. Projekt by měl vyrůst na ploše 128 000 metrů čtverečních.
Pozemek Central Group koupil letos v létě od britské firmy Discovery Group. Ta měla na jeho část o rozloze 68 000 metrů čtverečních vydané územní rozhodnutí na obchodně kancelářský komplex. Pro toto území, takzvaný sektor A, chce developer do šesti měsíců připravit dokumentaci pro změnu územního rozhodnutí.
Kunovský při vydávání územního rozhodnutí a následně stavebního povolení počítá s nejrůznějšími odvoláními. Zahájení stavby tak plánuje nejdříve v roce 2019. V první fázi, která se týká plochy s již vydaným územním rozhodnutím pro Discovery Group, počítá minimálně s pěti etapami.
O termínu dokončení je podle něj předčasné hovořit. „Samozřejmě bude záležet na poptávce. Pokud by byla taková, jako v současné době, tak každý rok můžeme dokončit jednu etapu,“ dodal.
Urbanistickou koncepci pro sektor A navrhl architekt Jakub Cigler. Architektonickou pestrost má zajistit výběr více architektů. „Nechceme tady vytvářet nějaký Manhattan, ale příjemnou bytovou čtvrť. Počítáme s polouzavřenými městskými bloky, které respektují charakter metropolitní zástavby tak typický právě pro Žižkov a Vinohrady,“ řekl Cigler.
V první fázi projektu chce Central Group postavit také mateřskou školu, kterou by převedl do vlastnictví městské části. V případě zájmu Kunovský počítá s výstavbou podzemních parkovišť, v přízemí vzniknou komerční prostory pro obchod a služby. Součástí druhé fáze je park o rozloze 14 000 metrů čtverečních.
Doplněno Stavbaweb:
Vizualizace najdete ZDE.
—
Radní Prahy 3 souhlasili s podpisem smlouvy s developerskou firmou Central Group na zástavbu části nákladového nádraží na Žižkově
(ČTK – 27. září 2016) – Podle
opozice je ale smlouva pro radnici nevýhodná a jde proti záměru vytvořit
koncepční studii pro řešení celého území. Opozice chce proto mimořádné
jednání zastupitelů. O zástavbě území a využití funkcionalistické budovy
nádraží se vedou spory několik let.
Radní svým rozhodnutím umožnili starostce Vladislavě Hujové (TOP 09) smlouvu podepsat – kdy a zda tak učiní, není nyní jasné.
„Smlouva je pro městskou část nevýhodná. Přináší jí jediný benefit, a
to šestitřídní školku za cenu 60 milionů korun. Jenže závazek firmě
vzniká až po kolaudaci posledního domu, přitom radnice vůbec neví, co
tam firma zamýšlí stavět,“ řekl opoziční zastupitel Ondřej Rut
(SZ/Žižkov nejen sobě).
Radnice prý nemá k dispozici nejen
výkres, ale bude muset s kroky firmy vyslovovat souhlas. Podle
náměstkyně primátorky Petra Kolínské (SZ/Trojkoalice) tak podporuje
zástavbu tzv. salámovou metodou.
„Praha 3 udělá velkou chybu, pokud se k těmto krokům smluvně zaváže,
aniž by znala podobu budoucí zástavby. Zpracování územní studie pro celé
území přinese místo zástavby salámovou metodou kvalitu koncepčního
řešení,“ uvedla. Kolínská již požádala dopisem starostku Vladislavu
Hujovou (TOP 09), aby smlouvu neuzavírala.
Central Group návrh Kolínské kritizuje. „Dohoda s Central Group je
pro městskou část i Prahu východiskem ze situace, kdy je pro toto území
vydané pravomocné územní rozhodnutí, jež počítá s výstavbou pro městskou
část nežádoucího obchodně-komerčního centra a hotelu. Central Group ale
plánuje projekt, který před nedávnem koupil spolu s pozemky severně od
Nákladového nádraží Žižkov, výrazně přepracovat, snížit maximální výšku
zástavby a výrazně omezit dopravní zátěž,“ sdělil v tiskovém prohlášení
předseda představenstva firmy Dušan Kunovský.
„Nově by měla převážit rezidenční funkce s doplňujícími obchody a
restauracemi v parterech bytových domů a množstvím zeleně,“ doplnil.
Opoziční
zastupitelé budou chtít vyvolat mimořádné jednání zastupitelstva, kde
vyzvou starostku k přehodnocení postupu. „Podpisy jsme začali sbírat,
potřebujeme souhlas třetiny zastupitelů, ke splnění tak stačí podpisy
našich zastupitelů za Žižkov nejen sobě,“ řekl Rut.
O zástavbě nádraží se vedou spory již několik let. Původně měla být
zbourána funkcionalistická budova podél ulice Jana Želivského a na jejím
místě měla být prodloužena Olšanská ulice.
Budova byla nakonec prohlášena za památku. Radnice, magistrát,
majitelé pozemků a další se domluvili na vytvoření memoranda o společném
postupu při přípravě a realizace urbanistické soutěže a zpracování
územní studie. Podle Central Group se ale firma dohodla 1. září s
Kolínskou, tehdejším ředitelem Institutu plánování a rozvoje Petrem
Hlaváčkem a starostkou Prahy 3, že magistrátem zvažovaná architektonická
soutěž se nebude dotýkat území, na které je již vydané územní
rozhodnutí.
Související články:
Central Group získal severní část nákladového nádraží Žižkov 7.6.2016
Podobu nové čtvrti na Nákladovém nádraží Žižkov určí urbanistická soutěž 18.2.2016
Nádraží Žižkov čeká na své využití, Praha 3 vypíše soutěž 17.2.2016
Ministerstvo kultury bude znovu řešit stavbu na nádraží Žižkov 7.12.2015
Další související články najdete ZDE.
Určitě souhlasím! Sklo obecně působí velmi elegantně a když se k tomu přidá podsvícení a digitální potisk, vzniká z toho…
Podsvětlená stěna z digitálně potištěného skla působí opravdu stylově a dodává prostoru jedinečnou atmosféru. Takové inovace posouvají standardy v oblasti…
Zajímavé řešení, které ukazuje, že sklo už dávno není jen o průhlednosti. Digitální potisk v kombinaci s podsvícením působí velmi…
Okolo stejné fasády jezdím do práce, Minulé léto úplně uschla. Že by taky experiment? V každém případě teď už zase…
Tak tohle vypadá fakt dobře. Občas se vážně nestačím divit, s jakými inovacemi firmy přicházejí.