Je tomu už bezmála padesát let, kdy se začalo s výstavbou
čtyřpruhové směrově rozdělené rychlostní silnice R4 z Prahy do jižních
Čech. Dnešní D4, někdejší rychlostní silnice R4, byla vždy chápána jako
spojnice Prahy s Jihočeským krajem, Českými Budějovicemi, Šumavou i
s naším německým sousedem. Již ve dvacátých letech minulého století
plnila také funkci regionální spojnice Prahy s rekreačními oblastmi Brd a
Vltavské kaskády.
S moderní výstavbou se začalo v roce 1969 na úrovni dnešní Zbraslavi.
Během dalších dvaceti let byla dálnice dobudována až k obci Dubenec u
Příbrami. Velká zátěž této hojně využívané části dálnice si v průběhu
dalších let vyžádala řadu zásadních rekonstrukcí a nových stavebních
prvků, ať šlo o rekonstrukci povrchů vozovek, výstavbu protihlukové
stěny nebo výstavbu mostních konstrukcí, kterých je na tomto úseku více
než dvacet. Českomoravský beton, a.s. se na většině těchto staveb
podílel dodávkami betonových směsí z betonárny v Příbrami.
V letech 2006 až 2007 dodával ČMB beton na stavbu konce dálnice, později
na realizaci mimoúrovňového křížení I/20 Nová Hospoda; v září 2010 byla
zprovozněna navazující stavba Mirotice – Třebkov a vznikl tak souvislý
úsek v délce 6,7 km. V roce 2015 byla zahájena výstavba úseku Skalka –
kříž. II/118 v délce 4,7km. Generálním dodavatelem stavby je společnost
Skanska a. s. Stavba zahrnuje obchvat obce Dubenec, napojení okolních
obcí a usedlostí a mimoúrovňové křížení D4 se silnicí II/118 z obce Háje
směrem na Kamýk nad Vltavou. Na tuto stavbu je plánováno dodat
z betonárny Příbram cca 5000 m3 KSC (kamenivo stmelené cementem) a 5000 m3 transportbetonu.
KSC slouží jako podklad pod asfaltové povrchy pro obslužnou komunikaci.
Ostatní betonové směsi jsou využívány pro různé typy betonových
konstrukcí, např. velkou pohledovou opěrnou zeď u nově zbudované okružní
křižovatky v severní části úseku; rekonstrukci mostu v těsné blízkosti
této křižovatky; propustek u obce Dubenec; opěry, křídla a pilíře pro
most vedoucí přes D4. Kromě těchto větších monolitických konstrukcí
dodáváme i na desítky menších staveb – nájezdy, římsy a žlaby pro
svedení dešťové vody.
V příštích čtyřech letech je plánována
výstavba zbývajících pěti úseků D4 a tím by měla být výstavba celé
„čtyřky“ hotova. Úseky budou realizovány v režimu projektu PPP. (PPP z
anglického Public Private Partnership označuje spolupráci veřejného a
soukromého sektoru při zajištění veřejné infrastruktury nebo veřejných
služeb.)
V současné době probíhá opravné výběrové
řízení na kvalifikovaného poradce pro výběr koncesionáře projektu,
který celou stavbu zrealizuje a zajistí její následné provozování a
údržbu. Koncesionář by měl být vybrán v roce 2018 a v následujícím roce
by měla být zahájena výstavba. Konec stavebních prací je plánován na rok
2022.
www.transportbeton.cz
podle podkladů společnosti Českomoravský beton
Mohu jenom doporučit! My jsme stavěli loni a všechno šlo hezky od ruky 😎🔝
Kdysi to nebylo a když si teď předstvím jak ještě moji rodiče opravovali a rekonstruovali dům po jejích rodičích -…
Z magistrátu Ostravy by vám měla přijít pozvánka a můžete na vernisáž v 18h dorazit. Poděkování patří do MAPPA
Nad takovým řešením už nějakou dobu přemýšlím.
Budeš spokojený. Já jsem využil stavební systém od Heluzu a taky okna s těmito skly. Luxusní bydlení.