Je tomu už bezmála padesát let, kdy se začalo s výstavbou
čtyřpruhové směrově rozdělené rychlostní silnice R4 z Prahy do jižních
Čech. Dnešní D4, někdejší rychlostní silnice R4, byla vždy chápána jako
spojnice Prahy s Jihočeským krajem, Českými Budějovicemi, Šumavou i
s naším německým sousedem. Již ve dvacátých letech minulého století
plnila také funkci regionální spojnice Prahy s rekreačními oblastmi Brd a
Vltavské kaskády.
S moderní výstavbou se začalo v roce 1969 na úrovni dnešní Zbraslavi.
Během dalších dvaceti let byla dálnice dobudována až k obci Dubenec u
Příbrami. Velká zátěž této hojně využívané části dálnice si v průběhu
dalších let vyžádala řadu zásadních rekonstrukcí a nových stavebních
prvků, ať šlo o rekonstrukci povrchů vozovek, výstavbu protihlukové
stěny nebo výstavbu mostních konstrukcí, kterých je na tomto úseku více
než dvacet. Českomoravský beton, a.s. se na většině těchto staveb
podílel dodávkami betonových směsí z betonárny v Příbrami.
V letech 2006 až 2007 dodával ČMB beton na stavbu konce dálnice, později
na realizaci mimoúrovňového křížení I/20 Nová Hospoda; v září 2010 byla
zprovozněna navazující stavba Mirotice – Třebkov a vznikl tak souvislý
úsek v délce 6,7 km. V roce 2015 byla zahájena výstavba úseku Skalka –
kříž. II/118 v délce 4,7km. Generálním dodavatelem stavby je společnost
Skanska a. s. Stavba zahrnuje obchvat obce Dubenec, napojení okolních
obcí a usedlostí a mimoúrovňové křížení D4 se silnicí II/118 z obce Háje
směrem na Kamýk nad Vltavou. Na tuto stavbu je plánováno dodat
z betonárny Příbram cca 5000 m3 KSC (kamenivo stmelené cementem) a 5000 m3 transportbetonu.
KSC slouží jako podklad pod asfaltové povrchy pro obslužnou komunikaci.
Ostatní betonové směsi jsou využívány pro různé typy betonových
konstrukcí, např. velkou pohledovou opěrnou zeď u nově zbudované okružní
křižovatky v severní části úseku; rekonstrukci mostu v těsné blízkosti
této křižovatky; propustek u obce Dubenec; opěry, křídla a pilíře pro
most vedoucí přes D4. Kromě těchto větších monolitických konstrukcí
dodáváme i na desítky menších staveb – nájezdy, římsy a žlaby pro
svedení dešťové vody.
V příštích čtyřech letech je plánována
výstavba zbývajících pěti úseků D4 a tím by měla být výstavba celé
„čtyřky“ hotova. Úseky budou realizovány v režimu projektu PPP. (PPP z
anglického Public Private Partnership označuje spolupráci veřejného a
soukromého sektoru při zajištění veřejné infrastruktury nebo veřejných
služeb.)
V současné době probíhá opravné výběrové
řízení na kvalifikovaného poradce pro výběr koncesionáře projektu,
který celou stavbu zrealizuje a zajistí její následné provozování a
údržbu. Koncesionář by měl být vybrán v roce 2018 a v následujícím roce
by měla být zahájena výstavba. Konec stavebních prací je plánován na rok
2022.
www.transportbeton.cz
podle podkladů společnosti Českomoravský beton
Jo díky, vyzkouším to.
Pokud chcete znát přesnou cenu za digitálně potištěnou podsvícenou stěnu ze skla, nejprve si změřte rozměry. Pak si vyžádejte cenové…
Máš nějaké info o ceně? Jak taková věc vychází?
Určitě souhlasím! Sklo obecně působí velmi elegantně a když se k tomu přidá podsvícení a digitální potisk, vzniká z toho…
Podsvětlená stěna z digitálně potištěného skla působí opravdu stylově a dodává prostoru jedinečnou atmosféru. Takové inovace posouvají standardy v oblasti…