Dron integruje funkce
prostředku určeného k ničení a vyhlazování urbánních společenství a
vraždění ze vzduchu, s funkcemi průzkumného a rafinovaného nástroje,
který dovedl oživit zájem o kontaminované a vyloučené zóny. Navíc
ukazuje svůj potenciál jako prostředek pro budování obydlí, a prokázal
své schopnosti při průzkumu pozemků a nemovitostí, neboť se užívá ke
shromažďování dat a obrazů, které jsou vhodné pro účely trhu. Seminář se
bude zabývat tímto různorodým charakterem dronu, bude objasňovat a
klást otázky o naší schopnosti posoudit jeho dopady na městská centra a
tázat se, jakým způsobem tato technologie mění přístup k architektuře.
Jakým způsobem přeměňuje dron, prostřednictvím svých destruktivních,
konstruktivních a monitorovacích schopností, městský prostor?
Hosté debaty:
Louis Armand je spisovatel,
vizuální umělec a teoretik. V současnosti vede Centre for Critical &
Cultural Theory na Univerzitě Karlově. Je autorem knih Videology
(2015), The Organ-Grinder’s Monkey (2013), Event States: Discourse,
Time, Mediality (2007), Literate Technologies: Language, Cognition,
Technicity (2006), Incendiary Devices: Discourses of the Other (2006),
Solicitations: Essays on Criticism and Culture (2005) a Technē: James
Joyce, Hypertext and Technology (2003), a několika editovaných sborníků.
Armand je členem redakční rady Rhizomes: Studies in Cultural Knowledge a
zakládající editor online časopisu HJS (Hypermedia Joyce Studies) a
časopisu VLAK.
Vít Bohal vystudoval
kritickou a kulturní teorii na Univerzitě Karlově. Je členem pražské
skupiny Diffractions Collective, která se zaměřuje na témata jako
akceleracionismus, posthumanismus, geofilosofie a kritická teorie. Jeho
texty se objevily v časopisech jako VLAK, VICE, A2, Word Addict nebo
Tvar, spolu s Dustinem Breitlingem a Václavem Janoščíkem editoval knihu
Reinventing Horizons (Praha 2016), ve spolupráci s Dustinem Breitlingem
pak publikaci Allegorithms (Praha 2017).
Dustin Breitling získal
magisterský titul v oboru geopolitika na Univerzitě Karlově v Praze. Je
členem Diffractions Collective. Kurátoroval Thanatropic Regressions
(2014), instalaci zaměřenou na význam akceleracionismu přiblížený skrze
teoretické spektrum geofilosofie, organizoval rovněž projekt Frontiers
of Solitude (2016). Je koeditorem knih Reinventing Horizons (Praha 2016,
s Vítem Bohalem a Václavem Janoščíkem) a Allegorithms (Praha 2017, s
Vítem Bohalem).
Casey Carr je bezpečnostní
teoretik, v současné době pracující v Amazonu, a člen Diffractions
Collective. Carr vystudoval obor International Conflict and Security na
University of Kent v Bruselu. Studoval také na University of New York v
Praze, kde se zabýval především sociálními a psychologickými aspekty
katastrofy, konfliktu a krize. Jeho výzkum zahrnuje individuální i
kolektivní procesy radikalizace, v rámci něhož se jeho současná práce
zaměřuje na islámský politický aktivismus a radikalizaci v Belgii. Píše o
hybridních válkách, terorismu, komplexnosti aplikované na válčení a o
science fiction.
Diffraction Collective
vznikl jako platforma pro kritickou diskusi o umění a algoritmech v roce
2013. Vyvinul se do kolektivní spolupráce na rozhraní
akceleracionistické filosofie, technologie, politiky, semiotické
ekonomie a konfliktu.
Součástí diskuse bude čtyřkanálové video Tomáše Mládka.
Debata, která proběhne v angličtině, je součástí programu výstavy Forensic Architecture: The Architecture of Conflict.
Galerie VI PER
Vítkova 2, Praha 8
vipergallery.org
info@vipergallery.org
podle podkladů pořadatele
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…