(ČTK) – Správa železnic připravuje rekonstrukci dalších osmi 
nádražních budov za téměř 376 milionů korun. Plány rekonstrukcí nyní 
schválila i centrální komise ministerstva dopravy. K největším projektům
 patří oprava památkově chráněné budovy v Bečově nad Teplou či 
rekonstrukce nádraží v Bílině. V pondělí 16. března o tom informovala Správa železnic.
Rekonstrukce,
 případně stavby úplně nových nádražních budov, čekají železniční 
nádraží v Aši, Chodově, Bílině, Bečově nad Teplou, Světlé nad Sázavou, 
Dětřichově nad Bystřicí, Valšově či Moravském Berouně.
Po 
schválení záměru projektů ministerstvem bude Správa železnic pokračovat 
v přípravě rekonstrukcí. Před zahájením stavebních prací je nutné ke 
stavbám získání stavebního povolení a vyhlášení veřejné zakázky na 
zhotovitele prací.
Nejdražší stavbou bude rekonstrukce nádraží 
v Bečově nad Teplou za 67 milionů korun. Rekonstrukce, která by měla 
začít za dva roky, bude vedle památkově chráněné budovy zahrnovat také 
opravu přilehlého okolí. Za rok by měla začít také kompletní oprava 
nádraží v Bílině za 54 milionů korun.
Většina připravovaných 
projektů zahrnuje rekonstrukce stávajících budov. Nové stavby místo 
současných již nevyhovujících budov by měly vzniknout v Chodově či 
Dětřichově nad Bystřicí.
Pro letošní rok plánuje Správa železnic 
rekonstrukci celkem 116 nádražních budov. Vedle toho začne příprava 
dalších 55 nádražních objektů. Náklady na modernizace a jejich přípravy 
by letos měly stát více než 1,7 miliardy korun. Loni organizace do 
nádražních budov investovala 1,5 miliardy korun. 					
										
				
				
			Pánové, děláte mi radost. Světlíky, jako na Vinohradech a split level v garážích, jako pod Dostavbou národního divadla. Děkuji
 
                                    





 
 
      
 
 
  
  
  





Oprava textu: |……modernizace nebo prosté OPRAVY.| Tak to má být správně.
Pořádáme snad soutěže o nejkrásnější nádražní budovu? V době nutných jiných investic do dopravní infrastruktury? Zde je na místě střídmost každé úpravy, modernizace nebo prosté úpravy. Víc investic by mělo jít do bezpečnosti provozu na kolejích i na D a I.třídě silnic. Je-li to z fondu oprav nebo ne, to je přece jedno. Je to z vyčleněných prostředků, víc z dotací než výnosů. Tak oploťme všechny dálnice i rychlostní silnice a postavme podchody i mosty pro zvěř! Mimoúrovňové křížení páteřních železničních tratí s všemi silnicemi. To je CÍL, který musíme preferovat především!