U zastřešení nástupiště sousedícího s výpravní budovou jsme zachovali stávající konstrukci a opláštili ji vysokotlakým laminátem kombinovaným s lakovanými ocelovými kazetami. Opláštili jsme také budovu s technickým zázemím i všechny viditelné technologické prvky. Dosáhli jsme tak vizuálního sjednocení celého prostoru. Technické funkce prozrazuje hnědá barva plášťů.
Rádi do našich návrhů vnášíme lehkost a nadsázku. Také se snažíme tam, kde to jde, vsazovat do staveb dopravní infrastruktury zeleň. Tak vznikla základní výtvarná myšlenka pro čelákovické nádraží: stromořadí. Kmeny stromů tvoří nosné sloupy zastřešení, tvar korun určují geometrické tvary plátů opláštění. Lavičky pod stromy evokují posezení na návsi.
Design mobiliáře dopravních staveb, který zde byl použit, pochází také ze studia 519, stejně jako mobiliář bistra, které vzniklo na místě nádražní restaurace. Díky tomu, že jsme měli vliv i na podobu rekonstrukce historické výpravní budovy, působí celek harmonicky. Zastřešené prostory po stranách výpravní budovy bylo potřeba prosvětlit. Nebylo možné probourávat zdi, proto jsme se rozhodli k zadní stěně přisadit dvě vrstvy prosklených panelů se světelnými trubicemi. Původní grafika místního výtvarníka byla nahrazena grafickým ztvárněním železničního mostu v Čelákovicích. Parkování pro kola jsme vyřešili pomocí cyklověže, která vzhledově souzní s rekonstruovaným nádražím.
Autorská zpráva
Autoři: Bohumil Novotný, Radek Hegmon
Neexistuje pro slovo perex nějaký český termín?
Jen malá poznámka k dlouhému textu. To, že má samospráva malou váhu v procesu územního plánování je častý nářek samospráv.…
Velice zajímavá paní.Možná že mnoho lidí ani netuší že některé čínské mrakodrapy navrhovala tato úžasná archtitektka z Hořic.
Ambroň západní, jako je uvedeno v perexu :-)
No jo, co je od Heluz, to je kvalita 👍🏻