Fotogalerie ke článku (2)
MÚK Hlinky
Lávka přes Svratku
V těchto dnech byly v Brně oceněny nejzdařilejší stavby, které během uplynulého roku vyrostly v jihomoravském regionu. V kategorii dopravních staveb se na první příčce umístil jeden z největších dopravních projektů v Brně, mimoúrovňová křižovatka Hlinky. Cenu za třetí místo si odnesla stavba brněnské lávky pro pěší přes řeku Svratku. Na obou projektech se podílela společnost Skanska DS.
Do šestého ročníku soutěže Stavba roku Jihomoravského kraje bylo přihlášeno 39 projektů v několika kategoriích. Z nich odborná porota, v jejímž čele stanul děkan brněnské stavební fakulty Petr Štěpánek, vybrala šest, které se mohou pyšnit titulem Jihomoravská stavba roku. Mezi nimi je například sídlo Moravského zemského archivu či kampus Masarykovy university.
Mimoúrovňová křižovatka Hlinky
Křižovatka po svém dokončení zefektivnila dopravní spojení v jihozápadní části Brna a umožnila plynulejší průjezd po velkém městském okruhu (VMO). Hlavní částí celého projektu je přemostění ulic Bauerova a Žabovřeská mimoúrovňovým křížením ulic Hlinky a Pisárecká a nový tunel v délce 300 metrů, který vede dopravu po velkém městském okruhu směrem na Žabovřesky. Stavbu v hodnotě 2,6 miliardy korun vybudovalo Sdružení MÚK Hlinky, jehož členy byly Skanska DS a OHL ŽS, od konce roku 2003 do června 2007. Investorem stavby bylo Ředitelství silnic a dálnic ČR, finanční prostředky poskytl Státní fond dopravní infrastruktury a Statutární město Brno.
Lávka přes Svratku
Nová lávka pro pěší a cyklisty usnadňuje přístup od autobusového a vlakového nádraží ke komplexu administrativních budov Spielberk Office Centre v Heršpické ulici. Tři metry širokou, designově i technicky zajímavě řešenou lávku postavila společnost Skanska DS od dubna do září roku 2007.
Zdroj: Tisková zpráva Skanska DS, 24. dubna 2008
Více o MÚK Hlinky na internetovém zpravodaji Doprava a komunikace
Více o lávce na mosty.cz
Související články: Jihomoravskými stavbami roku kampus, archiv a křižovatka Hlinky
Souhlasím, že vliv Filharmonie na okolí bude menší než vliv okolí na Filharmonii. Ale pokud jde o problém dopravy a…
Tak možná proto, že potřebují změřit, za jak dlouho se napršená voda vsákne na přesně dané ploše? Přece jen jde…
Souhlasím s umístěním na nevhodném místě. Také se mi nelíbí rozsáhlost a velké pochozí rampy. Dopravní obsluha.Metro.Garaže.Tramvaje.Nádraží.
Hodně jsem už o téhle maltě četl a zjišťoval, zdá se mi to jako velmi dobrá volba na stavbu domu,…
Negativní vlivy nebude mít Filharmonie na okolí, ale okolí na Filharmonii. Koncentrace dopravních provozů aut na Magistrále, železnice na tratích…