Fotogalerie ke článku (16)
Zvenčí 1
Koncept 1
Koncept 2
Koncept 3
Koncept 4
Koncept 5
Koncept 6
axonometrie
Model 1
Model 3
Model 5
Řez
Model 9
Model 10
Malá mořská víla
Uvnitř 3
Dánský pavilon na EXPO 2010 Šanghaj je smyčka, velodrom a interaktivní pohádka.
Dánský pavilon by neměl jen vystavovat dánské přednosti. Díky interakci jsou návštěvníci s to zažít některé z nejlepších kodaňských půvabů: městské jízdní kolo, přístavní lázeň, přírodní hřiště a ekologický piknik.
Kolo je v Dánsku místním dopravním prostředkem a národním symbolem — podobně jako v Číně. V minulých letech mělo však kolo v obou zemích odlišný osud. Zatímco Kodaň se snaží stát se vedoucím cyklistickým městem světa, v Šanghaji roste motorová doprava a auta se stávají symbolem bohatství.
Pavilon znovu uvede v Šangahaji kolo jako symbol moderního životního stylu a trvale udržitelného rozvoje města. Dánský pavilon nabídne během EXPO 2010 k obecnému použití 1500 městských kol. Po skončení výstavy může být přenesen například do Lidového parku jako transferium pro kola v Šanghaji.
Šanghaj i Kodaň jsou přístavní města. Znečišťující přístavní činnosti byly však v Kodani nahrazeny parky a kulturními institucemi také s tím výsledkem, že voda je nyní dostatečně čistá pro plavání. Uprostřed pavilonu se nachází přístavní lázeň naplněná mořskou vodou z kodaňského přístavu, přivezená do Šanghaje tankerem. Číňané mohou v koupališti plavat, nejen slyšet o čisté vodě, ale skutečně ji zkusit a pocítit. Malá mořská víla sedí na kraji přístavu ve vodě stejně jako v Kodani. Je to originální socha, která navštíví Šanghaj jako konkrétní příklad ideje dánského pavilonu obsáhnout zkušenost městského života v Dánsku.
Zatímco Malá mořská víla bude v Šanghaji, její místo v Langelinie obsadí sochy tří předních čínských umělců, kteří budou sochu interpretovat po svém. Absence Malé mořské víly zvýší její atraktivitu pro Dány i pro globální média a v tomto období bude možné sledovat její život v Šanghaji v živému přenosu.
Pavilon je konstruován jako monolitická samonosná konstrukce z bíle natřené oceli, vyrobené v čínské loděnici. Prefabrikace přispěje k nekomplikované přepravě, efektivnímu sestavení a snadnému rozebrání a dopravě.
Syntetický bleděmodrý nátěr, užívaný v Dánsku pro cyklistické stezky, pokryje střechu pavilonu. Uvnitř se na podlaze objeví epoxidová bleděmodrá cyklistická stezka.
Sled událostí na výstavě se bude odehrávat mezi dvěma paralelními fasádami — vnitřní a vnější. Vnitřní je uzavřená a obsahuje různé funkce pavilonu. Šířka prostoru mezi fasádami se mění a je dána programem. Vnější fasáda — venek pavilonu — je vyrobena z perforované oceli, která předvádí dánskou městskou siluetu. Večer bude dění uvnitř pavilonu nasvíceno pro kolemjdoucí.
Zdroj: BIG, září 2008
Název: XPO Místo: Šanghaj, ČínaKlient: Erhvervs- og Byggestyrelsen
Architekt: BIG, Bjarke Ingels, Niels Lund Petersen, Jan Magasanik, Kamil Szoltysek, Sonja Reisinger
Spolupráce: 2+1, Arup AGU
Typ: zakázka
Rozsah: 3000 m2
Současný stav: pokračování projektu
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…
To tlumení zvuku je tam docela slušné, co tak koukám.
I to byl důvod, proč jsme si na stavbu domu vybrali právě cihly Heluz. Jasně, šlo hlavně o ty technické…
Petr Vybrali jsme ho hlavně kvůli lepší tepelné izolaci – v zimě je u oken znatelně tepleji a v létě…
Je fajn vidět, že společnost HELUZ IZOS nabízí nejen širokou škálu izolačního zasklení, ale také nástroje, které usnadňují výběr —…