Expertní skupinu vede profesor liberecké univerzity Jiří Suchomel.
V Ústí nad Orlicí dnes vznikl expertní tým, který by měl navrhnout další možné využití stavby místního železničního nádraží z 19. století, kterému kvůli plánovanému narovnání železniční tratě hrozila demolice. Tým vznikl na ustavující schůzi sdružení Nádraží nedáme!, které bojuje za zachování této stavby. ČTK to řekl nově zvolený předseda sdružení Martin Kadrman.
„Expertní skupina má osm členů, v jejím čele stojí profesor liberecké univerzity Jiří Suchomel. Chceme, aby se náš tým do konce března sešel s představiteli ministerstva dopravy, Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), kraje i města a společně jednali o dalším využití nádraží,“ řekl Kadrman. Podle něj v případě, že by nádražní budovu nebylo možné využívat pro původní účel, mohla objekt fungovat jako prostor pro volnočasové aktivity či muzeum, které by měly pomoci rozvoji turistiky v tomto regionu.
Investorem stavby, která by měla začít již letos, je SŽDC, její ředitel Jan Komárek již dříve přislíbil, že se firma pokusí projekt přepracovat tak, aby nádraží zůstalo zachováno. Modernizace železniční trati včetně vybudování nového nádraží by měla stát 2,4 miliardy korun. Možnost, že by historická nádražní budova nemusela padnout, připustil nedávno při návštěvě Ústí nad Orlicí i ministr dopravy Petr Bendl (ODS). Podle něj je nutné najít smysluplné využití stavby a zároveň zabezpečit technicky modernizaci železničního koridoru.
Zachování stavby podpořila také internetová petice, ke které se připojilo na 15.000 lidí. Klasicistní nádraží vzniklo podle návrhu architekta Rudolfa Freye. Dvojnádraží na půdorysu H s kamennými římsami je postavené z režného zdiva, horní podlaží jsou z méně obvyklého hrázděného zdiva.
Zdroj: Zpráva ČTK 28.2.2009
Související články:
Bendl: Orlickoústecké nádraží může být zachováno
Spor o orlickoústecké nádraží
Mě ten vstup do areálu vždy odrazoval. Tváří se jako prostor u fabriky a ne veřejný park. Nijak neláká ke…
Možná by pro začátek stačilo zprovoznit průchod okolo kostela sv. Kosmy a Damiána.
Chybí přímé propojení s nábřežím Vltavy; ideálně široké schody v ose kostela k náměstí Pod Emauzy k Zídkovým sadům. Něco…
Bílý ciferník s bílými ručičkami na bílém podkladu - to je tedy inteligentní nápad! Nýtovaná konstrukce mostu skončí v muzeu.…
Dobrovolně Hodinu denně Zahradničím pro obec Voluntarily An hour a day I garden for the community 自願 每天一小時 我為社區花園 私はコミュニティの…