Expertní skupinu vede profesor liberecké univerzity Jiří Suchomel.
V Ústí nad Orlicí dnes vznikl expertní tým, který by měl navrhnout další možné využití stavby místního železničního nádraží z 19. století, kterému kvůli plánovanému narovnání železniční tratě hrozila demolice. Tým vznikl na ustavující schůzi sdružení Nádraží nedáme!, které bojuje za zachování této stavby. ČTK to řekl nově zvolený předseda sdružení Martin Kadrman.
„Expertní skupina má osm členů, v jejím čele stojí profesor liberecké univerzity Jiří Suchomel. Chceme, aby se náš tým do konce března sešel s představiteli ministerstva dopravy, Správy železniční dopravní cesty (SŽDC), kraje i města a společně jednali o dalším využití nádraží,“ řekl Kadrman. Podle něj v případě, že by nádražní budovu nebylo možné využívat pro původní účel, mohla objekt fungovat jako prostor pro volnočasové aktivity či muzeum, které by měly pomoci rozvoji turistiky v tomto regionu.
Investorem stavby, která by měla začít již letos, je SŽDC, její ředitel Jan Komárek již dříve přislíbil, že se firma pokusí projekt přepracovat tak, aby nádraží zůstalo zachováno. Modernizace železniční trati včetně vybudování nového nádraží by měla stát 2,4 miliardy korun. Možnost, že by historická nádražní budova nemusela padnout, připustil nedávno při návštěvě Ústí nad Orlicí i ministr dopravy Petr Bendl (ODS). Podle něj je nutné najít smysluplné využití stavby a zároveň zabezpečit technicky modernizaci železničního koridoru.
Zachování stavby podpořila také internetová petice, ke které se připojilo na 15.000 lidí. Klasicistní nádraží vzniklo podle návrhu architekta Rudolfa Freye. Dvojnádraží na půdorysu H s kamennými římsami je postavené z režného zdiva, horní podlaží jsou z méně obvyklého hrázděného zdiva.
Zdroj: Zpráva ČTK 28.2.2009
Související články:
Bendl: Orlickoústecké nádraží může být zachováno
Spor o orlickoústecké nádraží
Pokud zvolíš správný materiál a využiješ službu na založení první řady, tak se fakt není čeho bát. A kdybys přece…
Jenom první šár? Postačí to? A co když pak vzniknou nějaké komplikace nebo něco?
Zatím jsou na nástupišti ve stanici Bubny dva nové stromy, viz 23. a 25. fotka v galerii. Díky za podnět,…
Ano, samý beton a dešťová voda do kanálu !
Děkuji za perfektní popisky pod fotografiemi. Zatím se všechny články o trati soustřeďují na stavbu estakády. , Estakáda je sice…