Fotogalerie ke článku (1)
Ilustrační foto (zdroj: vyrtych.cz)
Stavitelé podzemních staveb totiž nebudou muset získávat souhlas majitelů pozemků na povrchu nad budovanou stavbou.
Praha 20. října (ČTK) - Stavitelé podzemních staveb, například železničních a silničních tunelů nebo metra, nebudou muset získávat souhlas majitelů pozemků na povrchu nad budovanou stavbou. Umožňuje to vládní novela stavebního zákona, kterou dnes podepsal prezident republiky Václav Klaus. ČTK o tom informoval prezidentův mluvčí Radim Ochvat.
Navrhovanou podmínkou pro jednodušší povolování je, aby šlo o tzv. veřejně prospěšné stavby podle stavebního zákona, tedy infrastrukturní stavby.
Vláda poukázala například na to, že v případě plánů na výstavbu železničního tunelu z Prahy do Berouna by investor musel získat souhlas od 4000 vlastníků pozemků na povrchu. Jako další příklad uvádí vláda asi čtyřkilometrový železniční tunel mezi Rokycany a Plzní. V tomto případě by byl stavebník nucen zřídit věcné břemeno k pozemkům na povrchu nad tunelem u 132 pozemků, které patří celkem 178 vlastníkům.
Téměř polovina vlastníků na podobné výzvy vůbec nereaguje. Vláda se proto obává, že v případě zpoždění výstavby by stát přišel o peníze z evropských fondů.
Parlament již ale stejnou úpravu pro stavbu podzemních staveb schválil, a to v poslanecké novele zákona o vlastnictví bytů, kterou i podepsal prezident republiky. Poslanci proto v aktuální vládní novele ještě změnili její účinnost tak, aby spolu obě dvě předlohy nekolidovaly. Ta první začne platit 1. ledna příštího roku, druhá hned o den později.
Prezident dnes podepsal také dvě legislativní normy z oblasti životního prostředí. První z nich je novela zákona, který má sjednotit česká pravidla pro zveřejňování prostorových dat. Dosud je každý úřad vydává podle vlastních podmínek, nově by měli lidé prostorová data o území ČR, nejčastěji v podobě map souvisejících s ochranou životního prostředí, nalézt na jednotném geoportálu.
Novela zákona o ochraně přírody a krajiny má zase odstranit nedostatky, které se dostaly do zákona při projednávání jeho předchozí novely. "Bez jejich nápravy by v praxi při aplikaci zákona vznikly značné obtíže," uvedl Ochvat.
Zdroj: Zpráva ČTK z 20. 10. 2009
Mě ten vstup do areálu vždy odrazoval. Tváří se jako prostor u fabriky a ne veřejný park. Nijak neláká ke…
Možná by pro začátek stačilo zprovoznit průchod okolo kostela sv. Kosmy a Damiána.
Chybí přímé propojení s nábřežím Vltavy; ideálně široké schody v ose kostela k náměstí Pod Emauzy k Zídkovým sadům. Něco…
Bílý ciferník s bílými ručičkami na bílém podkladu - to je tedy inteligentní nápad! Nýtovaná konstrukce mostu skončí v muzeu.…
Dobrovolně Hodinu denně Zahradničím pro obec Voluntarily An hour a day I garden for the community 自願 每天一小時 我為社區花園 私はコミュニティの…