Liberec 29. listopadu (ČTK) – Liberecké hlavní nádraží čeká velká rekonstrukce hlavní odjezdové haly. Investice za 33 milionů korun by měla zajistit nejen větší komfort a služby pro cestující, zlepší se i zázemí pro zaměstnance, řekl dnes ČTK mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Práce na nádraží by měly začít v nejbližších dnech a přinesou některá omezení pro cestující. Rekonstrukce má skončit v příštím roce, v budoucnu by se měla modernizace dočkat i jednotlivá nástupiště a další prostory nádraží.
„Podle záměru architektů by se měla odjezdová hala změnit v moderní prostor plný světla,“ řekl Kubala. Její rekonstrukce ale není první investicí na hlavním libereckém nádraží. České dráhy i Správa železniční dopravní cesty do něj už investovaly miliony. Rekonstrukcí prošla v minulosti příjezdová hala, před pěti lety vzniklo v odjezdové hale moderní zákaznické centrum za 11 milionů korun, pro vozíčkáře postavily dráhy výtahy v příjezdové hale a na třetím nástupišti.
Největší rekonstrukcí prošlo podzemí libereckého nádraží. Výpravní budovy s nástupišti spojují dva podchody – příjezdový a odjezdový, vedou pod deseti kolejemi a každý z nich měří 97 metrů. Oba byly ve špatném technickém stavu. Jejich rekonstrukce skončila v září a stála asi 140 milionů korun. Odjezdový tunel byl navíc prodloužen až za nádraží, a umožňuje tak bezpečný průchod na druhou stranu směrem k liberecké Tisport aréně. Podchod nahradil lávku přes nádraží, která musela být už před lety kvůli havarijnímu stavu stržena.
Železniční trať v Libereckém kraji byla vybudována na přelomu 19. a 20. století a z této doby pocházejí i nádražní budovy nejen v Liberci, ale v celém regionu. Řada z nich je kulturními památkami, což opravy značně komplikuje a prodražuje. České dráhy investovaly do obnovy nádražních budov v posledních letech více než 100 milionů korun. Rekonstrukce se tak dočkalo nádraží v Mimoni, Tanvaldu, Frýdlantu, Chrastavě, Novém Boru, Doksech nebo v Rychnově u Jablonce nad Nisou. V příštím roce čeká rekonstrukce i nádraží v sousedním Jablonci a připravuje se také obnova nádraží Liberec – Horní Růžodol.
Děkuji za perfektní popisky pod fotografiemi. Zatím se všechny články o trati soustřeďují na stavbu estakády. , Estakáda je sice…
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...