Liberec 29. listopadu (ČTK) – Liberecké hlavní nádraží čeká velká rekonstrukce hlavní odjezdové haly. Investice za 33 milionů korun by měla zajistit nejen větší komfort a služby pro cestující, zlepší se i zázemí pro zaměstnance, řekl dnes ČTK mluvčí Českých drah Ondřej Kubala. Práce na nádraží by měly začít v nejbližších dnech a přinesou některá omezení pro cestující. Rekonstrukce má skončit v příštím roce, v budoucnu by se měla modernizace dočkat i jednotlivá nástupiště a další prostory nádraží.
„Podle záměru architektů by se měla odjezdová hala změnit v moderní prostor plný světla,“ řekl Kubala. Její rekonstrukce ale není první investicí na hlavním libereckém nádraží. České dráhy i Správa železniční dopravní cesty do něj už investovaly miliony. Rekonstrukcí prošla v minulosti příjezdová hala, před pěti lety vzniklo v odjezdové hale moderní zákaznické centrum za 11 milionů korun, pro vozíčkáře postavily dráhy výtahy v příjezdové hale a na třetím nástupišti.
Největší rekonstrukcí prošlo podzemí libereckého nádraží. Výpravní budovy s nástupišti spojují dva podchody – příjezdový a odjezdový, vedou pod deseti kolejemi a každý z nich měří 97 metrů. Oba byly ve špatném technickém stavu. Jejich rekonstrukce skončila v září a stála asi 140 milionů korun. Odjezdový tunel byl navíc prodloužen až za nádraží, a umožňuje tak bezpečný průchod na druhou stranu směrem k liberecké Tisport aréně. Podchod nahradil lávku přes nádraží, která musela být už před lety kvůli havarijnímu stavu stržena.
Železniční trať v Libereckém kraji byla vybudována na přelomu 19. a 20. století a z této doby pocházejí i nádražní budovy nejen v Liberci, ale v celém regionu. Řada z nich je kulturními památkami, což opravy značně komplikuje a prodražuje. České dráhy investovaly do obnovy nádražních budov v posledních letech více než 100 milionů korun. Rekonstrukce se tak dočkalo nádraží v Mimoni, Tanvaldu, Frýdlantu, Chrastavě, Novém Boru, Doksech nebo v Rychnově u Jablonce nad Nisou. V příštím roce čeká rekonstrukce i nádraží v sousedním Jablonci a připravuje se také obnova nádraží Liberec – Horní Růžodol.
Autorům, realizaci a investorovi se podařila úžasná stavba. Ta obřadní síň je svojí koncepcí a jednoduchostí nesmírně přitažlivá, gratuluji. Materiálové…
Copak omyl? Ale strategie myšlení tvůrců a autorů záměru běhá někde v jných galaxiích a nevnímá, že jsme v Česku,…
Je to kulturní stánek nebo další cirkus? Už to vidím jak ty rampy v zimě, v létě, budou žít svým…
Těším se. Ale jak může někdo tvrdit, kdy začne stavět? Copak může vědět, jak dlouho bude trvat povolovací proces, výkupy…
Kéž by ty přístřešky byly všude, kde jsou dnes nekryté vstupy, bez ohledu na to, jestli vedou přímo do metra,…