Od začátku září 2012 zavádí společnost Wienerberger cihlářský průmysl, a. s. ve spolupráci s firmou VEMEX, s. r. o. v areálu cihelny Jezernice u Lipníku nad Bečvou neveřejnou plnicí stanici CNG. Wienerberger tak jako první z výrobců v oblasti keramického průmyslu spustí tento pilotní projekt a zprovozní stanici na stlačený plyn (CNG). Manipulaci palet pro expedici i výrobu tak budou nově zajišťovat vysokozdvižné vozíky Linde na CNG pohon.
Projekt byl v přípravné fázi zahájen již v roce 2011, kdy společnost Wienerberger posuzovala jak ekonomický faktor zavedení, tak i dopad na životní prostředí a následné zajištění technologií. „V závodě Jezernice zajišťovaly doposud manipulaci palet dieselové vozíky. Jejich náhrada za vozíky na CNG pohon pro nás znamená nejen úsporu zhruba 1 milión Kč za rok, ale hlavně jde o unikátní ekologický projekt,“ říká Richard Slavík z Wienerbergeru.
Plnicí stanice CNG Blue Line 20 MIDI se skládá z betonového technologického kontejneru, příslušenství, elektrorozvaděče a výdejního zařízení pro plnění vozidel. Jedná se o plnicí zařízení, které je určeno k rychlému plnění vozidel. Technologii pro plnicí stanici CNG dodala společnost TVAJA CNG, s. r. o.
Základní technická data
Kompresorová jednotka – typ TRIEDENT 400 CNG 06 o výkonu 19,5 m³/h, při sacím tlaku 0,01–0,2 bar, výstupním tlaku 250 bar, vzduchem chlazená s tlakovým mazáním a příkonu motoru 7,5 kW.
Tlakový zásobník je sestaven z 6 tlakových ocelových lahví o vodním objemu 140 l, láhve jsou propojeny jako dvousekční zásobník, který pojme při tlaku 250 bar 210 m³ plynu. V případě potřeby je zásobník připraven pro rozšíření až na 12 lahví.
Výdejní zařízení – funguje jako na veřejné plnicí stanici CNG. Plnění je realizováno na základě akceptace čipové karty řidiče. To umožňuje provozovateli mít aktuální přehled o spotřebě jednotlivých vysokozdvižných vozíků. Je použita jedna plnicí hadice s koncovkou NGV1 s bezpečnostní trhací spojkou.
Sledování plnicí stanice je zajištěno přes internet v on-line režimu. Jsou sledovány všechny důležité provozní parametry plnicí stanice, a servisní středisko tak může předejít event. problémům.
Vlastní realizace byla zahájena dne 6. 8. 2012 a do zkušebního provozu byla stanice předána 8. 8. 2012.
tisková zpráva
Hodně mě překvapilo, že je v areálu Pražského hrad tahle zanedbaný dvorek. Na leteckých snímcích to vypadá líp, jako že…
Díky za odkaz, opravdu zajímavý projekt! Rekonstrukce za plného provozu je vždycky náročná, a je skvělé vidět, jak se to…
Ano, továrna v Pardubicích je velmi zajímavá. Kromě jiného rekonstrukce probíhala za plného provozu. Přikládám odkaz na celou stavbu, je…
V rámci Prahy jde o jednu z nejhlučnějších lokalit, které lze v centru najít. ideální pro drahé kanceláře a bydlení.…
Nejvíce mě oslovila stavba – Továrna v Pardubicích, a myslel jsem to spíše designově, že se mi některé ty stavby…