Od začátku září 2012 zavádí společnost Wienerberger cihlářský průmysl, a. s. ve spolupráci s firmou VEMEX, s. r. o. v areálu cihelny Jezernice u Lipníku nad Bečvou neveřejnou plnicí stanici CNG. Wienerberger tak jako první z výrobců v oblasti keramického průmyslu spustí tento pilotní projekt a zprovozní stanici na stlačený plyn (CNG). Manipulaci palet pro expedici i výrobu tak budou nově zajišťovat vysokozdvižné vozíky Linde na CNG pohon.
Projekt byl v přípravné fázi zahájen již v roce 2011, kdy společnost Wienerberger posuzovala jak ekonomický faktor zavedení, tak i dopad na životní prostředí a následné zajištění technologií. „V závodě Jezernice zajišťovaly doposud manipulaci palet dieselové vozíky. Jejich náhrada za vozíky na CNG pohon pro nás znamená nejen úsporu zhruba 1 milión Kč za rok, ale hlavně jde o unikátní ekologický projekt,“ říká Richard Slavík z Wienerbergeru.
Plnicí stanice CNG Blue Line 20 MIDI se skládá z betonového technologického kontejneru, příslušenství, elektrorozvaděče a výdejního zařízení pro plnění vozidel. Jedná se o plnicí zařízení, které je určeno k rychlému plnění vozidel. Technologii pro plnicí stanici CNG dodala společnost TVAJA CNG, s. r. o.
Základní technická data
Kompresorová jednotka – typ TRIEDENT 400 CNG 06 o výkonu 19,5 m³/h, při sacím tlaku 0,01–0,2 bar, výstupním tlaku 250 bar, vzduchem chlazená s tlakovým mazáním a příkonu motoru 7,5 kW.
Tlakový zásobník je sestaven z 6 tlakových ocelových lahví o vodním objemu 140 l, láhve jsou propojeny jako dvousekční zásobník, který pojme při tlaku 250 bar 210 m³ plynu. V případě potřeby je zásobník připraven pro rozšíření až na 12 lahví.
Výdejní zařízení – funguje jako na veřejné plnicí stanici CNG. Plnění je realizováno na základě akceptace čipové karty řidiče. To umožňuje provozovateli mít aktuální přehled o spotřebě jednotlivých vysokozdvižných vozíků. Je použita jedna plnicí hadice s koncovkou NGV1 s bezpečnostní trhací spojkou.
Sledování plnicí stanice je zajištěno přes internet v on-line režimu. Jsou sledovány všechny důležité provozní parametry plnicí stanice, a servisní středisko tak může předejít event. problémům.
Vlastní realizace byla zahájena dne 6. 8. 2012 a do zkušebního provozu byla stanice předána 8. 8. 2012.
tisková zpráva
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.