Fotogalerie ke článku (11)
Autoplachty, foto: Radovan Boček
Autoplachty, foto: Radovan Boček
Autoplachty, foto: Radovan Boček
Autoplachty, foto: Radovan Boček
Autoplachty, foto: Radovan Boček
Autoplachty, foto: Radovan Boček
Autoplachty, situace
Autoplachty, půdorysy 2. NP a 3. NP
Autoplachty, půdorysy 1. PP a 1. NP
Autoplachty, řezy
Autoplachty, pohledy
..."Stavba administrativně provozního centra, vlajkové lodi firmy, má sloužit především pro reprezentaci firmy. Při návrhu jsme kladli důraz především na dynamiku a atraktivní ztvárnění. Vnější forma stavby reaguje na vlastní zaměření firmy, kterým je výroba krycích autoplachet. Strohé tvary, dynamická forma vykonzolované přední části a podélná dispozice vzdáleně evokují návěs nákladního automobilu"...
Adresa: Lovosická ulice, Praha 9-Letňany
Investor: Autoplachty, s. r. o.
Autor: Karel Mrázek, architektonický ateliér KAAMA, Karel Thér, architektonický ateliér THER
Spolupráce: Jan Tichota, Petra Zábršová, Karel Brázda, Michal Křemen
Projektant: Karel Mrázek, architektonický ateliér KAAMA
Statika: Jiří Houra
Zdravotní technika: Jan Svátek
Vytápění: Jiří Satrapa
Vzduchotechnika: Jiří Havránek Elektro: Aleš Šafařík
Dodavatel: METROSTAV, a. s.
Termíny: projekt 2002-2003, realizace 2004-2006
Plocha stavebního pozemku: 1200 m2
Zastavěná plocha: 238 m2
Celková podlahová plocha: 738 m²(nadzemní podlaží), 261 m²(podzemní podlaží)
Celkový obestavěný prostor: 3115 m3
Náklady na m² podlahové plochy: 16 000 Kč/m²
Náklady na m³ podlahové plochy: 5000 Kč/m³
Celkové náklady: 16 mil. Kč
Nosná konstrukce: železobetonový monolitický bezprůvlakový skelet s nosnými obvodovými stěnami
Výplně otvorů: hliníková okna a prosklení do hliníkových profilů
Izolace: na zateplení fasád a střechy použita tepelná izolace stabilizovaným polystyrenem
Střecha: jednoplášťová s tepelnou izolací stabilizovaným polystyrenem
Příčky: vyzděny z tvarovek Porotherm 6,5 a 11,5 P+D na MVC
Autor fotografií: Radovan Boček
Stavba administrativně provozního centra má sloužit především pro reprezentaci firmy. Pro výrobu využívá firma objekt bývalé trafostanice na stejném pozemku. Vnější forma novostavby reaguje na vlastní zaměření firmy, kterým je výroba krycích autoplachet. Strohé tvary, dynamická forma vykonzolované přední části a podélná dispozice vzdáleně evokují návěs nákladního automobilu. Konstrukčně se jedná o objekt obdélníkového půdorysu o rozměrech 22,5x11,5 m s jedním podzemním a třemi nadzemními podlažími.
Vnitřní objem domu vychází z požadavků investora na zajištění dostatečného administrativně provozního zázemí firmy ve spojení se čtyřmi bytovými jednotkami, určenými pro zaměstnance a zákazníky.
Hlavní vstup do objektu je ze západní fasády pod konzolou. Ze vstupní haly s informacemi, vysoké přes dvě podlaží, je umožněn přístup do vlastních administrativně provozních prostor objektu, které mají navíc samostatné vstupy ze severní a jižní fasády, které zajišťují i provozní propojení s výrobní divizí.
Vstup do obytné části objektu je z jižní fasády.
Děkuji za perfektní popisky pod fotografiemi. Zatím se všechny články o trati soustřeďují na stavbu estakády. , Estakáda je sice…
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...