Autobusové nádraží v Hradci Králové

Autobusové nádraží v Hradci Králové

(13. 5. 2008)

 
 
 
 

Autobusové nádraží v Hradci Králové

Fotogalerie ke článku (1)

Terminál Hromadné dopravy v Hradci Králové  - návrh stavby pochází z dílny architekta Patrika Kotase

Terminál Hromadné dopravy v Hradci Králové - návrh stavby pochází z dílny architekta Patrika Kotase
Celá fotogalerie (1)

Autorem projektu je Atelier designu a architektury Patrika Kotase.

Nové autobusové nádraží v Hradci Králové by mělo být hotové v polovině června, což proti původním plánům znamená zpoždění asi deset měsíců. První autobusy by na terminál mohly vjet začátkem července. ČTK to 7.5.2008 řekl náměstek hradeckého primátora Josef Malíř.

Terminál za asi 400 milionů korun staví Strabag. Firma dříve za důvod zpoždění označila problémy se stavbou složité ocelové střešní konstrukce. Za nedodržení termínu již zaplatila hradeckému dopravnímu podniku jako investorovi terminálu pokutu 80 milionů korun.

Pokud by nádraží nebylo hotové do konce června, ztratil by dopravní podnik nárok na dotaci na terminál z fondů EU ve výši 62 milionů korun. V případě ztráty dotace by podle Malíře dopravní podnik vymáhal úhradu dotace po Strabagu u soudu. Původně měla dotace propadnout již ke konci loňského roku, ale dopravnímu podniku se podařilo vyjednat prodloužení termínu o půl roku.

Nyní je na terminálu předepnuta polovina ocelových konstrukcí a připravuje se natažení netradiční plachty, která terminál zakryje. Zakrytí je podobné plachtě na olympijském stadionu v Mnichově. Kolaudace vlastních budov terminálu by měla začít ve druhé polovině května, kolaudace ocelové konstrukce by měla přijít na řadu ve druhé polovině června.

Strabag současně přestavuje pro potřeby autobusové dopravy Riegrovo náměstí před nádražím Českých drah. Tato část by měla být hotova do konce letošního září. Celkové náklady na terminál i Riegrovo náměstí jsou přes půl miliardy korun a jde o jednu z největších městských investic za poslední roky.

Hradec Králové dosud žádné autobusové nádraží nemá, autobusy zatím odjíždějí z provizorních stání před vlakovým nádražím a z nedaleké panelové plochy.

Zdroj: Zpráva ČTK 7.5.2008

Doplněno Stavbaweb:
Autor návrhu: Atelier designu a architektury Patrika Kotase
Projekt: Metroprojekt  a Patrik Kotas
Dodavatel: Strabag

Terminál hromadné dopravy Hradec Králové je podrobně popsán na Wikipedii, odkud je i použité ilustrační foto.

Související články:
Autobusové nádraží v Hradci Králové bude mít téměř rok zpoždění

Základní informace o objektu

 
 
 
 

Kategorie

Doprava/infrastruktura

Komentáře ke článku

 
 
 
 

Registrace k zasílání newsletteru

Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání denního newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

*Povinné položky
Vaše registrační údaje nebudou poskytovány třetím stranám a budou chráněny. Svou registraci můžete kdykoliv zrušit zde nebo prostřednictvím odkazu v zápatí každého newsletteru.
 
 
Nové komentáře

25. 5. 2020 17:38:58

Re: Interiér rodinného domu

Jako uživatelka bych měla k Vašemu návrhu několik výhrad, ačkoli je interiér na pohled impozantní : 1) podle velikosti ložnice a postlelí odhaduji, že kuchyň bude mít rozměry cca 4x5 m. I když velká kuchyň je krásná, současně by měla šetřit nohy kuchařky, která kromě vaření je možná celý den pracovně na nohou a ještě obstarává malé děti. Víte jak se naběhá s hrncem špaget po kuchyni, než ho někam umístí? A další cca 3 m k jídelnímu stolu, když chce servírovat. Nechtěla bych to. Kuchyň, kde se nestoluje, má být prostorná, praktická, ale ne rozlehlá! 2) Ložnice na opačné straně domu od WC vám nebude vadit, dokud budete mladí a zcela zdraví. Potom si zařídíte raději ložnici v sousední koupelně, než bloudit po celém domě. 3) chválím nápad dvoupostele s prostředním madlem v dětském pokoli. Skvělý nápad s multifunkční a velkokapacitní pohovky s postelemi pro hostinský pokoj (nebo do obýváku). Ale rodičům se dvěma dětmi i stejného pohlaví, bych zcela určitě, po všech svých zkušenostech, doporučila raději dva malé pokojíky než jeden společný. Možná ten společný tak max. max. do 5. třídy. Ale pak by jej muselo být možné rozdělit na dva. P.S. Pohled z pohovky obýváku do přírody může být úchvatný, na krb také. Přesto bych umožnila pro konzervativce i pohled na obrazovku TV - pohovka jak stvořená pro domácí kino! Je mi líto, ale snaha po umění tady, podle mne, převyšuje funkčnost a praktičnost. Měly by být v rovnováze. Člověku běžně nestačí jen se dívat, v bytě musí i příjemně žít.

 
© 2007–2020 Business Media One, s. r. o. Nádražní 762/32, 150 00 Praha 5, e-mail: stavbaweb@bmone.cz