Asi 75 metrů dlouhá a 4,5 metru široká lávka překonává Orlici mezi zimním stadionem a objekty hradecké univerzity. Právě pro spojení univerzitního kampusu s centrem města je lávka důležitá. Zatím cyklisté musejí jezdit přes nedaleký a dopravou velmi zatížený úzký most. Projekt mostu pro město udělal renomovaný český architekt Mirko Baum, který působí v Německu. "Lávka má originální konstrukci a v budoucnu by město mohlo její řešení využít i u jiných uvažovaných lávek," řekl náměstek radnice Jindřich Vedlich.
Lávka přes Orlici v Hradci je téměř hotová, otevře se v létě
Hradec Králové 28. března (ČTK) – Stavba lávky přes řeku Orlici v Hradci Králové je téměř hotová. Chodcům a cyklistům by se měla otevřít v létě. Ocelový most bude tvořit důležitou část hlavní sítě cyklotras stotisícového města.
Lávku začala stavět loni na podzim společnost M-Silnice, která zakázku získala nabídkou nejnižší ceny ve výši 26 milionů korun včetně DPH. Zhruba 85 procent nákladů městu uhradí dotace z fondů Evropské unie. "Termín dokončení mají stavbaři 31. května. V červnu by měla být lávka zkolaudována a následně otevřena veřejnosti," řekl Vedlich.
Město v minulosti chtělo postavit novou lávku i přes Labe, a to u kongresového centra Aldis. Na jednom břehu radnice již vybudovala nájezd na lávku, kterou ale pro odpor občanských sdružení již nepostavila. Aktivistům se nelíbilo, že kvůli stavbě by musel padnout mohutný dub.
Doplněno Stavbaweb:
Vizualizace, konstrukční detaily a modely projektu naleznete na stránkách autorů Baum a Baroš architekti zde.
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…
To tlumení zvuku je tam docela slušné, co tak koukám.