Asi 75 metrů dlouhá a 4,5 metru široká lávka překonává Orlici mezi zimním stadionem a objekty hradecké univerzity. Právě pro spojení univerzitního kampusu s centrem města je lávka důležitá. Zatím cyklisté musejí jezdit přes nedaleký a dopravou velmi zatížený úzký most. Projekt mostu pro město udělal renomovaný český architekt Mirko Baum, který působí v Německu. "Lávka má originální konstrukci a v budoucnu by město mohlo její řešení využít i u jiných uvažovaných lávek," řekl náměstek radnice Jindřich Vedlich.
Lávka přes Orlici v Hradci je téměř hotová, otevře se v létě
Hradec Králové 28. března (ČTK) – Stavba lávky přes řeku Orlici v Hradci Králové je téměř hotová. Chodcům a cyklistům by se měla otevřít v létě. Ocelový most bude tvořit důležitou část hlavní sítě cyklotras stotisícového města.
Lávku začala stavět loni na podzim společnost M-Silnice, která zakázku získala nabídkou nejnižší ceny ve výši 26 milionů korun včetně DPH. Zhruba 85 procent nákladů městu uhradí dotace z fondů Evropské unie. "Termín dokončení mají stavbaři 31. května. V červnu by měla být lávka zkolaudována a následně otevřena veřejnosti," řekl Vedlich.
Město v minulosti chtělo postavit novou lávku i přes Labe, a to u kongresového centra Aldis. Na jednom břehu radnice již vybudovala nájezd na lávku, kterou ale pro odpor občanských sdružení již nepostavila. Aktivistům se nelíbilo, že kvůli stavbě by musel padnout mohutný dub.
Doplněno Stavbaweb:
Vizualizace, konstrukční detaily a modely projektu naleznete na stránkách autorů Baum a Baroš architekti zde.
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Dobry den,mate prosim jeste v nabidce ronde block? Dekuji Sindelarova
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…
Tak tedy doufám, že tímto projektem je zachráněna (dvakrát za sebou vyhlášená) ikonická kulturní a technická památka - železniční most…