Asi 75 metrů dlouhá a 4,5 metru široká lávka překonává Orlici mezi zimním stadionem a objekty hradecké univerzity. Právě pro spojení univerzitního kampusu s centrem města je lávka důležitá. Zatím cyklisté musejí jezdit přes nedaleký a dopravou velmi zatížený úzký most. Projekt mostu pro město udělal renomovaný český architekt Mirko Baum, který působí v Německu. "Lávka má originální konstrukci a v budoucnu by město mohlo její řešení využít i u jiných uvažovaných lávek," řekl náměstek radnice Jindřich Vedlich.
Lávka přes Orlici v Hradci je téměř hotová, otevře se v létě
Hradec Králové 28. března (ČTK) – Stavba lávky přes řeku Orlici v Hradci Králové je téměř hotová. Chodcům a cyklistům by se měla otevřít v létě. Ocelový most bude tvořit důležitou část hlavní sítě cyklotras stotisícového města.
Lávku začala stavět loni na podzim společnost M-Silnice, která zakázku získala nabídkou nejnižší ceny ve výši 26 milionů korun včetně DPH. Zhruba 85 procent nákladů městu uhradí dotace z fondů Evropské unie. "Termín dokončení mají stavbaři 31. května. V červnu by měla být lávka zkolaudována a následně otevřena veřejnosti," řekl Vedlich.
Město v minulosti chtělo postavit novou lávku i přes Labe, a to u kongresového centra Aldis. Na jednom břehu radnice již vybudovala nájezd na lávku, kterou ale pro odpor občanských sdružení již nepostavila. Aktivistům se nelíbilo, že kvůli stavbě by musel padnout mohutný dub.
Doplněno Stavbaweb:
Vizualizace, konstrukční detaily a modely projektu naleznete na stránkách autorů Baum a Baroš architekti zde.
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.