Budova Style Plus
(4. 2. 2016) David Jiříček- Atelier 4L; interiér Milena Galátová
Budova Style Plus
Pro stavbu bylo vybráno místo v jihovýchodní části Litomyšle
při silnici ze Svitav. Tato plocha je zahrnuta do území průmyslové zóny a
sousední parcely jsou již zastavěny běžnými průmyslovými objekty. Koncept
řešení vycházel z požadavku vybudovat administrativní budovu se showroomem a
sklad s frekventovanou expedicí.
Při navrhování architektonického výrazu budovy byly určujícími faktory zejména
přání investora mít komfortní a přehledný administrativní prosto, za použití
kvalitnějších materiálů v interiéru a dále prestižní showroom propojený se
skladem. Přesto, že se od počátku kladl důraz na nízkou realizační cenu,
investor v průběhu projektování a realizace volil kvalitní řešení.
Stavba má půdorysný tvar čtverce 30 x 30 m, vysoká
je 7,5 m. Teto standardní tvar „průmyslové bedny“ oživuje vykonzolování hmoty
čelní fasády a vyříznutí atria uvnitř hmoty druhého patra s přímou reflexí na
vnitřní dispozice. K uliční frontě je situována dvoupatrová administrativní
část, která tvoří zhruba dvě pětiny objemu stavby. Prosklené přízemí po celé
délce fronty fasády nabízí pohled do prostoru vstupu a showroomu, který je
obrácený k hlavní komunikaci a slouží jako výkladní skříň zboží. Za tímto
traktem následuje zázemí zaměstnanců, skladu a technologie pro celou budovu. Ve
druhém patře jsou kanceláře a dvě jednací místnosti. Zatímco jednací místnosti
visí nad vstupem ve vykonzolované čelně prosklené hmotě obrácené k rušné
silnici, kanceláře se prosklenou stěnou obracejí do klidného atria se zelenou
střechou. Na administrativní část v jednom bloku bezprostředně navazuje sklad,
prosvětlený střešními světlíky.
Fasáda je opláštěna hliníkovými panely Benchmark, v zadní části Kingspan. Na
čelní fasádě uliční fronty jsou zavěšeny dvě plochy perforovaných panelů Alubond,
jejichž kruhové otvory podsvícené modrou barvou evokují sortiment firmy. Také
konzolová hmota jednacích místností, na které je umístěno logo firmy, má odlišně
upravený povrch panelů (stříbrný hliník). Charakter fasády uliční fronty
administrativní části budovy vytváří autenticitu objektu firmy v průmyslové zóně
a zároveň plní funkci reklamy.
Každá z funkčních částí objektu (administrativní část a
skladovací hala) je navržena v odlišném konstrukčním systému, společné mají
způsob založení a fasádní plášť.
Založení administrativní budovy a výrobní haly bylo z důvodu geologického
profilu navrženo na vrtaných velkoprofilových pilotách průměru 600 mm. V
administrativní části jsou na hlavy pilot osazeny železobetonové prefabrikované
základové trámy, nad nimiž je pak vyzděna nosná konstrukce. Ve výrobní hale
jsou základové trámy osazeny na železobetonové monolitické kalichy, ukončující
vrtané piloty. Skladovací hala byla postaverna jako prefabrikovaný montovaný
skelet ze železobetonových sloupů a železobetonových případně ocelových vazníků
a podélných vaznic. Administrativní část stavby má ploché jednoplášťové střechy,
konstrukční systém je víceméně podélný dvoutrakt tvořený nosnými obvodovými a
vnitřních podélnými stěnami a ocelovými sloupy za celoprosklenými fasádami.
Nosné zdivo je vyzděno z keramických bloků, příčky z pórobetonových tvárnic.
Stropní a střešní konstrukce jsou z přepínaných prefabrikovaných panelů Spiroll
výšky 200 a 250 mm. Atrium má střechu s pochozí plochou (betonové dlaždice a
dřevěný rošt) a vegetační vrstvou pro trávník a menší dřeviny. Okna jsou
hliníková Schuco, u showroomu je zasklení fasádním systémem bez lišt. Konstrukce
konzoly zasedacích místností je skrytá rámová ocelová.
Místo: Litomyšl
Investor: STYLE PLUS s.r.o.
Projekt: projekční skupina Atelier 4L
Autor návrhu: Ing. arch. David Jiříček - Atelier 4L
Autor interiéru: Ing. arch. Milena Galátová
HIP: Ing. Václav Láznička - Atelier 4L, spolupráce Ing. arch. Jiří Šafr
Zastavěná plocha: 972 m2
Užitná plocha 1270 m2
Základní informace o objektu
Kategorie
Novostavby
Dokončení
2015
Komentáře ke článku
Registrace k zasílání newsletteru
Stavbaweb.cz informuje o novinkách v oboru architektury a stavebnictví, představuje zajímavé objekty, projekty a materiály. Prostřednictvím tohoto formuláře se můžete přihlásit k odebírání newsletteru, a dostávat tak pravidelné informace přímo do své e-mailové schránky.

4. 12. 2023 18:39:15
Re: Re: Re:Ne - Šťastný Hlavák.
Ještě - pro nás chudé duchem - mi prosím udělejte pořádek v tom, kdo jsou ti odborníci, kteří jediní mají správný pohled na věc a kteří jediní mají být vyslyšeni. A co nastane v případě, že tomu tak bude. Přivítala bych jmenný seznam, abych neztrácela čas s těmi ostatními tutany, kteří koncipovali zadání, kteří marnili čas zpracováním soutěžních návrhů a kteří je hodnotili. Proč tápat v temnotách alternartiv, když jsou tu odborníci, kteří mají ve všem jasno!
4. 12. 2023 18:13:52
Re: Re:Ne - Šťastný Hlavák.
Jsem zvědav, zda prostesty odborníků dojdou vyslyšení, a nedopadne to jako s rohovou budovou Opletalovy na Václaváku. Tam sice památkáři a moudří lidé neobstáli, prohráli, ale nakonec zde ta nová nová budova není žádné kulturní strašidlo, jako Europalác u Můstku.
4. 12. 2023 18:10:33
Re: Re: Šťastný Hlavák.
Díky Karle, to jsou správná slova!
4. 12. 2023 18:09:36
Re: Re: Fibonacci.
Řekl bych že s tím mohu souhlasit. A co radní města? Hlaváček nerozhoduje sám, ti ostatní jsou jistě svéprávní.
4. 12. 2023 17:05:26
Re:Ne - Šťastný Hlavák
Výsledná studie je důkazem naprostého nepochopení potřeb obyvatel a cestujících, jak ze strany soutěžících, tak ze strany zadavatele. Nádraží v zásadě vyhovuje dnešním potřebám /mimo pokladen , které ale v době on line prodejů ztrácí důležitost/. Nevyhovuje" Šervůd " před nádražím, ten však návrh neřeší, ba naopak ho gigantickým otevřeným přístřeškem zhoršuje. Navržená dřevostavba nepatří do místního prostředí, a to bez toho, zda je zde památkový objekt - Fantova budova původního nádraží - kterou přístřek výrazně zakrývá. České dráhy by měly řešit jiné problémy a né se zabývat urbanismem, kterému nerozumí. Bohužel to platí i pro Magistrát. l
4. 12. 2023 15:54:06
Re: Šťastný Hlavák
Likvidace stávajícího objektu je nepřijatelné barbarství a pitomost. v 80. letech jsem nakreslil pro Sial Fantovu budovu Praha hl. n. v měřítku 1/100 u příležitosti studie i s modelem zastřešení jižního předpolí a napojení na Vinohrady. Tak, jak je propojen na severu s Žižkovem, je rozvoj na jih jediné možné řešení. Chybí diskuze o smyslu věcí. Centrum Prahy je Václavské náměstí, k němu se přiblížit, dává smysl. Vykročení na západ je krokem do tmy. Je na čase řešit problémy tady a teď. Dánové nemohou chápat Genia Loci místa.
4. 12. 2023 15:31:48
Re: Fibonacci
Jediné nazvání, které návrh může unést, je NEŠŤASTNÝ HLAVÁK. Žádné přirozené propojení sadů a Fantovy budovy není. Jde o uměle vytvořený uzel bez přirozených a tradičních návazností na tradiční prostor. Ve vizualizacích, které snesou vše, na rozdíl od následujících uživatelů, schází již pouze ženy v burkách a islámská mešitka. Výraznou osobností návrhu je "architekt" HŘIB architekt Hlaváček. Měla by se rozvinout diskuze, kdo a jakým způsobem byla soutěž vyhlášena a kdo ji posuzoval!? T.j. kdo nese zodpovědnost za plýtvání z prostředky z peněz občanů - daňových poplatníků. HRŮZA hrůzoucí...........
4. 12. 2023 15:03:18
Re: Fibonacci
Moc milé, příjemné, hezké s citlivým měřítkem k okolí. Prima.
1. 12. 2023 11:56:55
Re: Re: Tituly Stavba roku 2023 byly rozdány.
Zkusila jsem je spočítat. 41?
30. 11. 2023 18:18:37
Re: Tituly Stavba roku 2023 byly rozdány
Čím více cen, TÍM LÉPE a ještě radostněji. Ať se v tom konsument - laik - vůbec nevyzná.......
28. 11. 2023 12:37:04
Re: Bazén na Lochotíně je po rekonstrukci, s obklady RAKO
Od 8- 18 let jsem plaval 3 hodiny denně, 6-7 v 25m bazénu v Riegrových sadech a 17-19 v Podolí, celou dobu mě provázel pocit chladu, což takhle zkusit používat teplé barvy obkladů? Ideál jsem nalezl v 5*hotelu Radisson v Golden Bay na Maltě.S pozdravem Ing. arch. Karel Doubner tel. (+420) 603 433 611 Zbraslavská 35/7 CZ-159 00 Praha 5 Malá Chuchle Autorizace v ČKA 00078 DOUBNER spol. s r. o. IČ 62909231 ID datové schránky 64v2537 https://www.facebook.com/architekt.doubner; www.doubner.cz;
22. 11. 2023 12:26:45
Re: Teorie: Komplex budov u Masarykova nádraží
Skvělý text. A jeho poslání je zřejmé. Organismus města, jeho nemoci, potenciály, ambice jsou asi tak "jednoduché", jako fungování organismu člověka. Problém je v tom, že máme tendenci jejich problémy rozdělit a nevidět věci v souvislostech. To je až příliš složité. Takže kardiolog neřeší klouby. A fungování a prspektivu města vytváří kdo? Politici? Aktivistická veřejnost? Developeři? Památkáři? Urbanisté IPR-u? Odpověď je tak prostá: všichni ve vzájemné diskusi a střetech. A zjednodušit to fak nejde. Na jasná a věčná parciální pravidla jednotlivých skupin zapomeňme...
21. 11. 2023 18:15:44
Re: Re: Teorie: Komplex budov u Masarykova nádraží.
Zdravím kolego! Délka článku odpovídá cíli-sumarizuje (v roce 2018!) širokou-"roztěkanou"- diskuzi/reakce po té, co projekt z ateliéru Yahy Hadid vyhrál. Snažili jsme zachytit/popsat názory k vítěznému projektu a zároveň ukázat co stanoviska/názory spojuje i rozděluje a s jakými důsledky. Odtud ta tématizace do 8 bodů a délka článku. Ale máte pravdu - web vyžaduje kratký úderný text. Nicméně prosíme o schovívavost: Text pro google-generaci jsme přece jen respektovali aspoň uplatněním oxfordských odstavců - tak se to dělá mimo ČR. Myslíme, že naše stanovisko/názor formulovaný dnes (listopad 2023) - po významné realizaci projektu atd.- bychom pro potřeby/nároky webu zvládli do jednoho odstavce na něco přes půl plus stránky. Ale to nebyl cíl našeho článku v roce 2018!
21. 11. 2023 09:18:31
Re: Terminál hromadné dopravy Nová Paka
To se povedlo. Díky.
16. 11. 2023 15:11:48
Re: Teorie: Komplex budov u Masarykova nádraží
Co nám chtěli autoři říci, se složitě dohledává, protože tak odborný text, kde skáčí z jednoho tématu pro příklad do jiného, je dost náročně rozklíčit. To abychom zjistili, co by mohlo nebo mělo následovat. Myslím, že to mnoho čtenářů nebude bavit tak dlouho, aby dočetli celý článek. Stálo by za to k tomu dopsat dovětek, co má být cílem souboru staveb se zachováním ducha místa a tvarosloví podle Zahy Hadid a jak to bude propojeno s tou zmíněnou budoucně dokončenou magistrálou sever-jih. Bude?
14. 11. 2023 22:09:41
Re: Dřevěné školky globálním trendem
Můžete mi, prosím, říct, jak je dřevo povrchově ošetřeno, aby neztratilo své přirozené vlastnosti? Protože jinak neporovnáváte zděné omítané stavby se dřevem, ale s nějakým povrchovým materiálem dřevostavby.
14. 11. 2023 21:59:27
Re: Recenze: Lávka nad rozbouřeným průtahem
Děkuji autorům článku za skloňování genia loci. To už je dnes vzácné, takže mě to potěšilo.
14. 11. 2023 21:45:32
Re: V Chomutově se kdysi chodilo do městských sadů za exotikou
Tedy o tom, že je tohle citlivá rekonstrukce, by se dalo s úspěchem pochybovat. Střecha je pěkná, to ano, ale co ta šílená barva soklu a tmavá okna?
14. 11. 2023 21:34:31
Re: Rekonstrukce domu v Nebušicích
To zábradlí s "pouliční lampou" je úžasné.
14. 11. 2023 21:23:01
Re: Re: Grand Prix Architektů získala Kloboucká Lesní.
To je dlouhodobý nešvar všech cen. Aby to nikomu nebylo líto. Vždyť ani Oskar už není jen jeden.