Central Group získal severní část nákladového nádraží Žižkov

(ČTK) – Developerská společnost Central Group získala severní část nákladového nádraží Žižkov. Na prázdných pozemcích, které koupila od britské firmy Discovery Group, hodlá vybudovat tisíce bytů. Uvádí to deník E15. Cena transakce podle něj přesáhla miliardu korun.

Mluvčí Central Group listu potvrdila, že firma uzavřela smlouvu, na jejímž základě koupila pozemky včetně práv k původnímu projektu s již vydaným územním rozhodnutím. Oproti plánům britské Discovery Group, která hodlala na místě vybudovat i obchodní centrum, chce Central Group pozemky využít převážně k rezidenční výstavbě. Podle deníku E15 parcela pojme více než 2600 bytů, jejichž výstavba si vyžádá přes devět miliard korun. Stavět by se podle listu mohla začít za rok.

Kolik Central Group za pozemky na Praze 3 zaplatila, nechtěla žádná ze stran obchodu komentovat. Deník E15 s odvoláním na zdroje z trhu uvádí, že se cena měla pohybovat v rozmezí od jedné do jedné a půl miliardy korun.


Praha 3 vítá, že by mělo na nákladovém nádraží vzniknout víc bytů
(ČTK) – Městská část Praha 3 vítá, že nový majitel severní části pozemků nákladového nádraží na Žižkově, společnost Central Group, chce stavět byty místo obchodního centra. Chce s ním dál jednat o stavbě školky či školy. ČTK to dnes řekla starostka Vladislava Hujová (TOP 09). Developerská společnost Central Group koupila pozemky od britské firmy Discovery Group, informaci přinesl deník E15. Cena transakce podle něj přesáhla miliardu korun.

Nový investor už kontaktoval i městskou část. „Přišel mi dopis od Central Group, že je novým vlastníkem severní části nákladového nádraží. Avizuje, že již nechce postavit velký supermarket, že se chce věnovat především bytové výstavbě,“ uvedla Hujová.

Městská část spolu s městským Institutem plánování a rozvoje s novým developerem zahájí jednání kvůli připravované veřejné soutěži na lokalitu nákladového nádraží. „Budeme se dohadovat o tom, aby to byl projekt, který by nezatěžoval dopravu na Praze 3 tak, jako by to bylo v případě toho obrovského obchodního centra,“ dodala starostka.

Jednat chce také o stavbách veřejné vybavenosti, kterým má být podle územního plánu vyčleněna asi třetina plochy bývalého nákladového nádraží. Městská část už s jinými investory vyjednala, že postaví mateřskou školu a Praha 3 ji pak bude provozovat. Podle starostky je to oboustranně výhodné, protože blízkost takového občanské vybavenosti zlepšuje prodejnost bytů.

„I v tomto případě se chystáme jednat s investory nákladového nádraží, ale i v okolí, dohadovat o tom, jakým způsobem by se podíleli na vybudování nové základní školy, školky, případně parku či sportoviště,“ řekla Hujová s tím, že kromě projektů na nákladovém nádraží staví například dalších 1500 bytů Metrostav na Vackově.

Oproti plánům britské Discovery Group, která hodlala na místě vybudovat i obchodní centrum, chce Central Group pozemky využít převážně k rezidenční výstavbě. Podle deníku E15 parcela pojme více než 2600 bytů, jejichž výstavba si vyžádá přes devět miliard korun. Stavět by se podle listu mohla začít za rok.

Jižní část nákladového nádraží Žižkov, která zahrnuje i památkově chráněnou funkcionalistickou budovu, vlastní společnost Žižkov Station Development. Ta je společným podnikem Českých drah a developerské firmy Sekyra Group.

Budoucí podobu památkově chráněného Nákladového nádraží Žižkov určí architektonicko-urbanistická soutěž. Radnice bude při přípravě soutěže spolupracovat s pražským Institutem plánování a rozvoje. Podle dlouholetých plánů má z rozlehlé funkcionalistické budovy vzniknout kulturní a vzdělávací centrum.

Související články:

Podobu nové čtvrti na Nákladovém nádraží Žižkov určí urbanistická soutěž 18.2.2016
Nádraží Žižkov čeká na své využití, Praha 3 vypíše soutěž 17.2.2016
Ministerstvo kultury bude znovu řešit stavbu na nádraží Žižkov 7.12.2015
Další související články najdete ZDE.


Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*