Investor si přál rodinný dům na venkově ve stylu moderního bydlení. Z finančních důvodů, ale i protože dům nebyl na začátku celý využit, byla jeho výstavba investorem rozdělena do dvou fází.
Stavebník: soukromá osoba
Autor: a53 architekti / Petr Bořecký, Petr Kadlčík
Spolupráce: ZTI – Topení / Petr Machynka, elektro – ElLPROJEKT MÁCA / Stanislav Máca,
Statika – Ivan Šindelář
Dodavatel: 1. fáze – firma Tecotrans, s. r. o. (již neexistuje), 2. fáze – svépomocí
Projekt: 06/2004
Realizace: 1. fáze 2006, 2. fáze 2011
Plocha: čistá obytná plocha 1. fáze – 86m2, 2. fáze – 52m2
Foto: Petr Bořecký, Lukáš Bořecký
První fáze, určená pro život 2 lidí, byla dokončena v roce 2006. Objekt má tvar jednoduchého kvádru s půdorysným otevřením směrem k jihu. Prostorově otevřený objekt má ve středu dispozice krychli sociálního zázemí, okolo jejíchž stěn jsou umístěny obývací prostor, kuchyně, ložnice a šatna. Dům je obložen dřevěnými modřínovými profily, jižní a severní strana jsou prosklené. Dřevěným obkladem a zelenou střechou nenásilně zapadá do okolní lesnaté krajiny.
Nepodsklepený objekt je založený na pásech z prostého betonu, zdivo tvoří keramické tvárnice tl. 30 cm, zateplené minerální vlnou a obložené dřevěným obkladem z modřínových profilů. Strop je monolitický železobetonový, střechu kryje extenzivní zelená výsadba. Pro hydroizolaci střechy byla použita střešní fólie Fatrafol. Okna jsou dřevěná, z europrofilů.
Patro, druhou fázi výstavby, dokončenou 2011, tvoří lehká dřevostavba se třemi obytnými místnostmi a koupelnou. Je uložena na hraně již postaveného domu a svým vysunutím tvoří kryté parkovací stání.
Konstrukci nástavby tvoří dřevěné smrkové trámy s izolací z minerální vlny. Vnitřní obklad je ze sádrokartonu, fasáda je stejně jako spodní patro obložena modřínovými profily.
1. fáze:
2. fáze:
Projekt byl publikován v časopise Stavba č. 4/2011
Myslím, že tvrzení "Počet a rozmístění parkovacích stání bude řešeno s ohledem na místní podmínky a potřeby." je nesplnitelný slib.…
Dobry den,mate prosim jeste v nabidce ronde block? Dekuji Sindelarova
Studie proveditelnosti je nezávazný dokument typu "slibem nezarmoutíš" a už vůbec se v něm nemluví o termínech. Železniční most je…
Tak doufám, že tímto projektem je zachráněn ikonický železniční most pod Vyšehradem - dvakrát za sebou vyhlášená kulturní a technická…
Tak tedy doufám, že tímto projektem je zachráněna (dvakrát za sebou vyhlášená) ikonická kulturní a technická památka - železniční most…