V blízkosti letiště Leoše Janáčka jsme přijali zadání
navrhnout administrativní budovu s halou pro výcvik pilotů helikoptér. Administrativní
budova obsahuje firemní kanceláře a jim přidružené funkce i technické zkušebny,
dále také veškeré zázemí pro komplexní podporu leteckých aktivit. V případě růstu
společnosti se nabízí možnost přístavby, která by mohla pojmout ubytovací
kapacity a další provozy jako je například kavárna.
Jedná se o dvě kvádrovité hmoty: tmavá těžká kostka
trenažérových hal kontrastuje s odlehčenou podlouhlou administrativní částí,
která se jakoby vznáší nad terénem a navazuje na kontext letiště a aviatiky
obecně. Prosklený parter obsahující reprezentační vstupní prostory stavbu
odlehčuje a nadnáší hlavní objem. Kontext místa a funkce objektu se zde
propisuje i do nosné konstrukce, kterou tvoří co nejsubtilnější ocelové
nosníky, obalené lehkou tepelně izolační slupkou z plechových sendvičových
panelů. Administrativní část je ještě zvýrazněna třpytivým hávem z tahokovu,
který celý objem sjednotí a vytvoří příjemný stín nejen v letním slunečném
počasí.
Autorská zpráva
Foto: Studio Toast
Stavebník: Aero Invest
Autor: Kamil Mrva Architects, s.r.o. – Kamil Mrva, Václav Kocián; polupráce
Jaroslav Holub, Jan Vontroba
Statika: Tomáš Šenovský
Dodavatel: Sizo s.r.o.
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.