Vlaky by podle předpokladů ministerstva dopravy měly na Ruzyň začít jezdit na konci roku 2013. Lístek na rychlodráhu na pražské letiště bude stát 120 Kč.
Za expres na pražské ruzyňské letiště by cestující měli zaplatit podle současných cen 120 korun. Na letiště bude ale jezdit i zastávkový vlak za jízdné v rámci Pražské integrované dopravy (PID). Na magistrátní konferenci zaměřené na financování veřejných projektů ze soukromého sektoru to řekl bývalý náměstek ministra dopravy Emanuel Šíp. Vlaky by podle předpokladů ministerstva dopravy měly na Ruzyň začít jezdit na konci roku 2013.
Letečtí cestující podle Šípa jsou schopni a ochotni za pohodlnou a rychlou dopravu zaplatit více. „Cena 120 korun je cena půllitru piva na pražském letišti,“ řekl Šíp. Dodal, že je ale také potřeba zajistit přepravu například obyvatel Kladna, Prahy 6 nebo cestujících nízkonákladovou dopravou.
Ve špičce by mělo po trati projet až 24 vlaků za hodinu. Některé spojí Masarykovo nádraží s letištěm, další budou pokračovat až do Kladna. „Je to neuvěřitelné množství vlaků. Je potřeba zpracovat podrobné studie a použít nejmodernější zařízení,“ zdůraznil Šíp. Úsek mezi Masarykovým nádražím a Prahou-Bubny bude podle něj nejzatíženější v Česku.
Vybudování rychlodráhy s názvem AirCon na letiště stvrdili v dubnu minulého roku podepsáním memoranda zástupci státu a místních správ. Dráha by měla vést z centra Prahy do Kladna v trase Buštěhradské dráhy s odbočkou k letištním terminálům. Na trase vzniknou moderní multifunkční stanice, část tratě povede kvůli snížení hluku v tunelu.
Projekt by měl zaplatit soukromý investor v rámci spolupráce veřejného a soukromého sektoru, takzvaného projektu PPP. „Metoda PPP je jednoznačně výhodnější než jiné metody,“ řekl Šíp. Investor podle něj pak může využít mezinárodní zkušenosti. Rychlodráhu podobným způsobem postavili například v Paříži nebo Londýně. „Dopravce bude velmi tvrdě ručit, že nebude zpoždění,“ zdůraznil Šíp. Pokud podle něj stavbu zadá Správa železničních dopravních cest jako klasickou veřejnou zakázku, projekt ztratí kvalitu a spolehlivost. „Nastanou problémy, co jsou na jiných našich tratích, tedy zpoždění,“ podotkl Šíp.
Podle plánu ministerstva dopravy by projekt měla dostat k posouzení vláda do konce června. Do konce roku 2010 by mělo být vše připraveno k zahájení stavby, první vlaky by měly na letiště přijet v prosinci 2013. Náklady na výstavbu se odhadují až na 30 miliard korun.
Vedle železnice plánuje hlavní město spojení letiště s centrem pomocí metra. První soupravy metra by mohly přijet na letiště v roce 2016.
Zdroj: Zpráva ČTK 11.2.2009
Doplněno Stavbaweb:
(Zdroj: Asociace PPP.cz)
Projekt AirCon zahrnuje zdvojkolejnění a elektrifikaci přibližně 28 km stávajících tratí mezi stanicemi Praha-Bubny a Kladno-Ostrovec a vybudování 6 km nové odbočky na letiště Ruzyně. Vlakovým terminálem je Praha — Masarykovo nádraží, trať do Buben je společná s hlavním tahem do Děčína. Do Kladna hlavního nádraží sleduje projekt hlavní trať druhé kategorie směr Chomutov a dále odbočuje po místní
trati do centra Kladna.
Rozpočtové náklady AirCon se odhadují na přibližně 15 — 18 mld. Kč.
Celý článek…
U Hostivaře jsem podobný problém nezaznamenala, spíš u Pankráce, ale opraveno, děkuji za upozornění.
Design by neměl být samoúčelný. Bytový architekt by měl vědět, co od dveří chce, Jestli něco skrýt, nebo jestli ukázat…
Krásný byt, ale nemůžu si pomoct, vnucuje se mi představa fronty před jediným WC, kdyby všech 6 lidí, kteří tam…
Tady nebyl problém jen se základy, tady museli určitě prskat i pokrývači.
Ať si říká Ústav pro jazyk český co chce, ale alibisticky připustit, že Florenc je TEN, je stejně hloupé, jako…