COR-TENová, ocelová fasáda obchodních prostor Wyckoff Exchange, v Bushwicku – části Brooklynu, v New Yorku.
Objekt s obchody je konverzí dvou opuštěných skladů s plochou 10 000 čtvercových stop. Jeho dominantou jsou ocelové vzorované dvouvrstvé panely s laserem vyřezaným dynamickým vzorem: vnější COR-TENovou vrstvou a vnitřní reflexní vrstvou z nerezavějící oceli. Skryté osvětlení LED světly celou perforaci slaďuje a vytváří neustále se měnící vnější obraz. Každý z pěti samostatných obchodů uvnitř má vlastní "bránu", transformující se v markýzu, když je obchod otevřený.
"Chtěli jsme vytvořit kultovní budovu, o které se bude mluvit, jako centru umění a tvůrčí energie v Bushwicku," říká Andre Kikoski ", a tak jsme vymysleli estetickou fasádu, která je dramatická, vynalézavá, a inspirovaná průmyslovou minulostí okolí. Současná úroveň technologií a stavební techniky nám umožnila realizovat tuto 100 stop dlouhou a osmnáct stop vysokou fasádu pouze dva centimetry širokou."
Obchodní prostory s názvem Rádio Bushwick s interiérem navrženým také atelierem AKA, byly otevřeny v zimě 2010. V prostorách dvou bývalých opuštěných skladů, v centru vitální a rychle se měnící části města, na ploše deset tisíc čtvercových stop, najdete živou hudbu, trh se základním zbožím, obchod s vínem, tedy věci typické pro Bushwick.
Pět párů pohyblivých fasádních panelů je ovládáno technologií používanou u leteckých hangárů a průmyslových staveb. Pohyblivé panely vytváří měnící se výraz jejich funkce: ve dne tvoří markýzy obchodů, přístřeší pro chodce, v noci poskytují ochranu uzavřeným obchodům za sebou. Polo ukryté LED osvětlení pronikající zevnitř skrz děrování vytváří tajemnou kulisu města.
Investor, Cayuga Capital Management, který zadával tento projekt vlastní asi 40 dalších nemovitostí v této oblasti.
Andre Kikoski považuje tuto fasádu za "prototyp adaptivního opětovného použití" – architektury s minimálním dopadem, která se může šířit, jednoduše a elegantně v celém okolí.
Foto: ESTO/Francis Dzikowski











Pánové, děláte mi radost. Světlíky, jako na Vinohradech a split level v garážích, jako pod Dostavbou národního divadla. Děkuji
Tak do toho rozhodně jděte. Určitě nebudete litovat ;)
Dost uvažujeme o tom smaltovaném skle.
Jde o tiskovou zprávu T-mobile. Kasá se tedy ten, kdo si zasmluvnil jméno arény a kdo má průraznější PR. :-)…
Snad jsem to někde prehledl, aneb kdy dospějeme k tomu, ze se ocení a zmíní i ten, kdo stoji za…