Ve výběrovém řízení na městského architekta, zvítězil Ing. arch. Jiří Hejda. Jeho hlavní náplní bude
poradenská činnost v oblastech architektury, urbanismu, územního plánování, životního prostředí a památkové
péče v Uhříněvsi, Pitkovicích a Hájku u Uhříněvsi. Bude také hájit zájmy města z urbanisticko-architektonického
hlediska při stavebních řízeních, kde je město účastníkem. MČ si od spolupráce slibuje především kultivaci
veřejného prostoru.
Ing. arch. Jiří Hejda pochází z Prahy, v roce 1995 ukončil studia na Fakultě architektury ČVUT v Praze. Již za
studií začal spolupracovat s ateliérem DAM architekti, ve kterém je od roku 2006 společníkem. Je autorem
projektu moderní kancelářské budovy Main Point v Karlíně, za kterou získal prestižní světové ocenění. Ve
svém bohatém portfoliu má i menší stavby, které skvěle zapadly do míst podobných naší městské části, jako
DOB centrum v Dobřichovicích, či Vilapark Jinonice.
Do výběrového řízení, které v lednu 2019 vypsala Rada městské části Prahy 22, se přihlásilo celkem
12 architektů. Hodnotící komise složená ze zástupců obce, třech městských architektů, zástupce Institutu
plánování a rozvoje a odborného zástupce občanů vybrala nejvhodnějšího kandidáta v dvoukolovém řízení.
Jak nový architekt vidí Prahu 22
„Uhříněves se proměnila z maloměsta, se všemi jeho půvaby i zápory, v pražskou periferii, která začíná být
k nerozeznání od jiných podobných lokalit. Nejvíce k tomu přispívá masová výstavba, kterou již původní
maloměstská struktura nemůže vstřebat. Městská část potřebuje vizi svého rozvoje, koncepci veřejného
prostoru s důrazem na místní kvality a samozřejmě řešení dopravy. Městský architekt může ze své pozice
mnoho negativ ovlivnit a hlavně jim předcházet.“
tisková zpráva
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.