Pražští plánovači slaví 5 let existence. Do ulic vyjela speciální tramvaj.
Institut
plánování a rozvoje (IPR) slouží Praze již 5 let. Vznikl v listopadu
2013 transformací tehdejšího Útvaru rozvoje města (ÚRM). Zatímco před 5
lety městské plánovače téměř nikdo neznal, dnes si na IPR vzpomene každý
třetí Pražan. IPR ve spolupráci s Dopravním podnikem představil
architektonickou tramvaj, která bude brázdit Prahu celý další rok.
Mezi
nejdůležitější projekty z dílny IPR patří paradoxně zejména ty, které
nejsou fyzicky ve městě vidět. Jde třeba o nový územní plán Prahy –
Metropolitní plán. Ten například zamezuje Praze rozrůstat se do šířky a
jako první přichází s výškovou regulací. IPR nový plán představil na
jaře během tour s informačním kontejnerem.
„Nevýhodou naší
činnosti je fakt, že vše, na čem pracujeme, se ve městě reálně objeví až
za delší čas. 5 let je ale doba, za kterou už v Praze první vlaštovky
vidět jsou,“ říká ředitel IPR Ondřej Boháč a poukazuje zejména na
proměnu okolí Národního muzea.
Viditelným přínosem pro
Prahu je také loni otevřené Centrum architektury a městského plánování
(CAMP), kam se mohou lidé přijít zeptat na cokoli ohledně budoucnosti
Prahy. IPR společně s Dopravním podnikem Prahy připravil soupravu 15T
nesoucí nápis ARCHITEKTURA, která bude zdobit ulice celý další rok a
zvát lidi na výstavy a bohatý program v CAMPu, kde je až do konce roku k
vidění interaktivní výstava Pře(d)stav si Prahu. Ta představuje
Strategický plán, který říká, jaká má být metropole v roce 2030. Jelikož
jde o 1100 stránek odborného textu, IPR ho Pražanům přibližuje formou
hry.
„Většinou si lidé myslí, že jsme dům plný
architektů. Možná, že někoho překvapí, že v areálu Emauzského opatství,
kde se IPR i CAMP nachází, potkáte kromě nich hlavně dopravní
specialisty, urbanisty, geografy, ekonomy nebo datové specialisty,“
dodává Boháč.
tisková zpráva
Petr Tak to záleží na samotném prodejci a výrobci oken, jaké bude mít stanovené dodací lhůty. Protože jemu dodá skla…
Tu technickou pomoc při zakládání první řady je fakt skvělá možnost využít. Ono to zase nestojí nijak moc a není…
Heluz je v podstatě dost populární značka výrobce stavebního materiálu v Česku, hlavně jsou známí svými dobrými izolačními vlastnostmi. Úplně…
Pochybuji, že si dnes ještě někdo dobrovolně vybere dvojsklo...
O tom trojskle nepochybuji. Na to jsem rozhodnutý na 100%, aspoň v tom mám jasno na začátek. Ale vypadá to…