Pražští plánovači slaví 5 let existence. Do ulic vyjela speciální tramvaj.
Institut
plánování a rozvoje (IPR) slouží Praze již 5 let. Vznikl v listopadu
2013 transformací tehdejšího Útvaru rozvoje města (ÚRM). Zatímco před 5
lety městské plánovače téměř nikdo neznal, dnes si na IPR vzpomene každý
třetí Pražan. IPR ve spolupráci s Dopravním podnikem představil
architektonickou tramvaj, která bude brázdit Prahu celý další rok.
Mezi
nejdůležitější projekty z dílny IPR patří paradoxně zejména ty, které
nejsou fyzicky ve městě vidět. Jde třeba o nový územní plán Prahy –
Metropolitní plán. Ten například zamezuje Praze rozrůstat se do šířky a
jako první přichází s výškovou regulací. IPR nový plán představil na
jaře během tour s informačním kontejnerem.
„Nevýhodou naší
činnosti je fakt, že vše, na čem pracujeme, se ve městě reálně objeví až
za delší čas. 5 let je ale doba, za kterou už v Praze první vlaštovky
vidět jsou,“ říká ředitel IPR Ondřej Boháč a poukazuje zejména na
proměnu okolí Národního muzea.
Viditelným přínosem pro
Prahu je také loni otevřené Centrum architektury a městského plánování
(CAMP), kam se mohou lidé přijít zeptat na cokoli ohledně budoucnosti
Prahy. IPR společně s Dopravním podnikem Prahy připravil soupravu 15T
nesoucí nápis ARCHITEKTURA, která bude zdobit ulice celý další rok a
zvát lidi na výstavy a bohatý program v CAMPu, kde je až do konce roku k
vidění interaktivní výstava Pře(d)stav si Prahu. Ta představuje
Strategický plán, který říká, jaká má být metropole v roce 2030. Jelikož
jde o 1100 stránek odborného textu, IPR ho Pražanům přibližuje formou
hry.
„Většinou si lidé myslí, že jsme dům plný
architektů. Možná, že někoho překvapí, že v areálu Emauzského opatství,
kde se IPR i CAMP nachází, potkáte kromě nich hlavně dopravní
specialisty, urbanisty, geografy, ekonomy nebo datové specialisty,“
dodává Boháč.
tisková zpráva
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.
Jo, taky se mi to líbí, fakt to má něco do sebe!