Vedení Opery minulý týden odmítlo návrh využít ikonickou stavbu k upoutávce na Everest Cup jako „nepatřičné“ obchodní zneužití. Pod petici vyzývající k ochraně Opery se od pátku podepsalo na 150.000 lidí.
Politici, mezi nimi i premiér Scott Morrison, však záměr brání jako příležitost pro ekonomiku i pobídku turistického ruchu.
Budova Opery v Sydney byla otevřena v roce 1973, je dílem dánského architekta Jorna Utzona a je považována za mistrovské architektonické dílo 20. století.
„Řídíme se pravidly, která chrání náš statut světového dědictví,“ sdělila v rozhlase předsedkyně správní rady Opery Louise Herronová.
Berejiklianová byla ale jiného názoru a rozhodla, že reklama v poněkud pozměněné podobě bude na stavbu promítnuta v úterý po dobu deseti minut. I po úpravě zůstane na logu viditelný název závodu – Everest.
UNESCO prostřednictvím svého mluvčího oznámila, že se záležitostí zabývá. Několik tisíc uživatelů sociálních sítí oznámilo, že se hodlá zúčastnit úterního protestu, který má projekci narušit. Starostka Sydney Clover Margaret Mooreová reklamu označila za „nehorázné zneužití k obchodním účelům ze strany odvětví známého podporou hazardu a krutostí vůči zvířatům“.
Berejiklianová stejně jako Morrison však upozornili na ekonomický přínos dostihů. „Jde o jednu z nejvýznamnějších událostí roku a proč na ni neupozornit na největším billboardu v Sydney?“ sdělil Morrison. Závod se bude konat 13. října.
Plachty Opery jsou často využívány jako projekční plocha při kulturních událostech. Před třemi lety se na nich objevilo logo národního rugbyového týmu.
Doplněno Stavbaweb:
Oficiální stránky Sydney Opera House
Více informací najdete na stránkách news.com.au
Cože? Největší billboard v Sydney? To je nehoráznost!
I těch 10 minut je moc na takovou zhůvěřilost, která úplně potlačí ty krásné čisté linie a strukturu povrchu.