Svým vnějším vzhledem navazuje soubor fasádami na klasický městský typ obchodního domu s kolonádou, fasádami s okny, balkony a kamenným obložením. V interiéru ovšem láká novostavba případné nájemníky svým volným půdorysem. Všechny vestavěné prvky jsou vratné, příčky nejsou ze statisckého hlediska nutné. Ocelobetonový skelet má v jádrech schodiště, výška místností šest nebo čtyři metry umožňuje flexibilní rozdělení ploch.
Stavba slouží nyní jako „obal“, každý nájemník si může stanovit své individuální představy. Loftové, až 20 m hluboké jednotky mohou sloužit jako kanceláře nebo jako hotel, čtyři jednotky jako čtyři sociální zařízení, jako studia a byty.
Pro vysvětlení konceptu stavby vybrali architekti termín "solidní", který také projektu dal jeho marketingový název "Solid". Tímto jménem má být vyjýdřena trvalost, která je míněna také ve funkčním smyslu: vysoce kvalitní materiály se spojují s pečlivým provedením.
Foto: Werner Huthmacher
moc se mě to líbí
Pokud vím, tak jméno pro každou ulici nebo náměstí musí být schváleno místopisnou komisí. Jak je tedy možné, že si…
oprava : ..nechuť mírnou, .... záruka, že nevytvoří i něco.....
Tak ikonická architektura? Pro mne je to totální nesympatická asymetrie, která postrádá pohodu a líbivost, a naopak vyvolává neklid a…
Projektantem má být METROPROJEKT Praha. Poptám se podrobněji na SŽ a doplním.