(ČTK) – Ředitelství vodních cest České republiky (ŘVCČR) chce prodloužit
plavbu po Baťově kanále až do centra Hodonína, řekl ČTK mluvčí podniku
Jan Bukovský. Zhruba za půl miliardy korun firma vybuduje plavební
komoru na okraji Hodonína, přístaviště v okolí Mlýnského ramena a menší
stání pro zastávku lodí v samotném centru města nedaleko radnice. Práce
by podle Bukovského mohly začít v roce 2022 a potrvají dva roky. Peníze
na to má dát stát.
V současnosti se dá na Baťově kanále plout z Otrokovic na Zlínsku ke
slovenské Skalici. Dostat se dá po vodě i z Rohatce do Hodonína, avšak
tento úsek není na padesátikilometrovou trať z Otrokovic napojen. Změnit
to má plánovaná plavební komora v Rohatci, která oba úseky propojí.
Stát bude 230 miliónů a bude hotova v roce 2020.
Díky tomu se bude možné dostat lodí ze Zlínského kraje až na okraj
Hodonína, avšak další půlmiliardová investice má trať prodloužit
z okraje města až do samotného centra asi sto metrů od radnice. „Současný
přístav je v Hodoníně nad jezem na okraji města. Dále je tam ale
Mlýnské rameno, které vede od jezu až do centra města. Po tomto ramenu
by mohly jezdit lodě, ale kvůli rozdílné výšce hladin se musí mezi řekou
Moravou a tímto ramenem vybudovat plavební komora,“ uvedl Bukovský.
Investice zahrnuje ještě vybudování dvou přístavišť. Jedno menší má být přímo v centru nedaleko radnice. „Je
tam ale malý prostor, a proto se tam nevejde velký přístav. Vybudovali
bychom tam proto jen menší zastávku pro několik osobních lodí, které
naloží cestující,“ doplnil Bukovský.
Velký přístav pro 45 lodí by pak podle něj vznikl na okraji města u Mlýnského ramene, kde je místa víc. „Přístaviště
na okraji města je a jezdí z něj lodě do Rohatce. Když tam ale přijede
více lodí, nevejdou se tam. Proto je potřeba vybudovat větší přístav,“ dodal Bukovský.
Podle starosty Hodonína Milana Lúčky (zvolen za ANO) by mohl projekt
přinést pozitiva pro cestovní ruch i zaměstnanost. Hodonínsko má totiž
v kraji jednu z nejvyšších nezaměstnaností. Jihomoravský hejtman Michal
Hašek (ČSSD) řekl, že na vybudování vodních cest v Hodoníně by bylo
možné využít peníze, které pro jihomoravské projekty nabízí čínští
investoři z China Development Bank Corporation. V rámci spolupráce
s Jihomoravským krajem banka vymezila na projekty na jižní Moravě přes
pět miliard korun.
Baťův kanál je nejnavštěvovanější vodní cestou v České republice. Ročně je v jeho okolí okolo čtvrt miliónu turistů.
Doplněno Stavbaweb:
Povodí Moravy – Baťův kanál
Wikipedie – Baťův kanál
A když berou tak utíkej ? :D Hele kdybych měl teď stavět dům tak se jistě chopím těhlech akcí různych.…
Fandím prodloužení v co nejkratší době. Lednický