Antverpský divadelní režisér, spisovatel a vůrce vizuálního umění Benjamin Verdonck vytvořil v belgickém Gentu dílo „Vogelenzanpark 17bis“ pro umělecký festival TRACK: a contemporary city conversation. Jeho nejnovější umělecké dílo z oboru tzv. „intervention artwork“ vykresluje jemné spojení mezi starým a mladým v kontextu blízkého, avšak nedosažitelného domu na stromě, umístěného v těsné blízkosti centra aktivit pro seniory.
Umělec přináší součást obytného komplexu na veřejné místo, avšak umisťuje ji nepochopitelně na nedostupné místo v koruně stromu, poblíž místa pro shromažďování místních obyvatel. Ve Vogelenzang Parku (česky "Park Ptačího zpěvu“) tedy dostala klubovna pro místní seniory, postavená v roce 1950, repliku jednoho z jejích segmentů, kterou představuje budova uhnízděná přímo před touto stavbou sociálního bydlení. Tento domek, podobající se jeho vzoru téměř jako klon, byl postaven v měřítku příliš malém pro člověka a namísto funkčnosti má v pozorovateli evokovat záblesky jak jeho mladé, tak i staré reality a dokreslovat náznaky pocitů, spojených s jeho současným vnímáním sebe sama.
Video: vogelenzangpark 17b (benjamin verdonck voor track)
Určitě souhlasím! Sklo obecně působí velmi elegantně a když se k tomu přidá podsvícení a digitální potisk, vzniká z toho…
Podsvětlená stěna z digitálně potištěného skla působí opravdu stylově a dodává prostoru jedinečnou atmosféru. Takové inovace posouvají standardy v oblasti…
Zajímavé řešení, které ukazuje, že sklo už dávno není jen o průhlednosti. Digitální potisk v kombinaci s podsvícením působí velmi…
Okolo stejné fasády jezdím do práce, Minulé léto úplně uschla. Že by taky experiment? V každém případě teď už zase…
Tak tohle vypadá fakt dobře. Občas se vážně nestačím divit, s jakými inovacemi firmy přicházejí.