Betonáři Skanska slaví dvojnásobný úspěch

Fotogalerie ke článku (4)

ČSOB v Radlicích

ČSOB v Radlicích

ČSOB v Radlicích

ČSOB v Radlicích

OC Chodov

OC Chodov

OC Chodov

OC Chodov
Celá fotogalerie (4)

Dvě ocenění v klání o Vynikající betonovou konstrukci v letech 2005-2006 převzali v těchto dnech v rámci 14. Betonářských dní v Hradci Králové betonáři společnosti Skanska CZ. Ze soutěže pořádané Českou betonářskou společností si odnesli hlavní cenu za stavbu Nového ústředí ČSOB v Praze 5 a čestné uznání za stavbu Obchodního centra Chodov v Praze 11.

Ačkoliv Skanska CZ získala již několik ocenění, takto prestižní cenu v oblasti betonových konstrukcí obdržela letos poprvé. „Tato ocenění nás velice těší. Jde o uznávanou cenu, o jejímž udělení rozhoduje velmi široké spektrum odborníků. Porotu tvořili nejen zástupci akademické obce, ale i experti z projekčních a stavebních firem. Šlo vesměs o osobnosti, které mají v oboru velice dobré jméno. Takové ocenění nás pochopitelně také zavazuje do budoucna," říká Jiří Koudelka, ředitel závodu Monolitické konstrukce společnosti Skanska CZ.
 
Nové ústředí ČSOB, které získalo hlavní cenu, patří mezi nejnáročnější betonové konstrukce, jež pracovníci divize Betonové konstrukce společnosti Skanska CZ v poslední době vybudovali. Pětipatrová budova o půdorysu 220x75 metrů je umístěna přímo nad stanicí metra Radlická. Pro přemostění tubusu metra bylo použito 36 speciálních betonových nosníků, z nichž každý vážil více než 60 tun. Jejich ukládání proběhlo přitom za plného provozu metra. Stavba samotné betonové konstrukce pak trvala od května 2005 do března 2006 a pohltila zhruba 5500 automíchaček betonu a bezmála 4 tisíce tun ocelové výztuže.K jejímu bezvadnému průběhu přispěl i fakt, že společnost Skanska se na projektu aktivně podílela již ve fázi příprav a projektování.
 
Betonová konstrukce Obchodního centra Chodov, které v soutěži získalo čestné uznání, byla dokončena v dubnu 2005. Nepozoruhodnější součástí betonového skeletu je kruhová rampa ve tvaru spirály, která spojuje podzemní parkoviště se střechou. Její vykonzolovaný závit je široký šest metrů a s tubusem jej spojuje soustava předpínaných ocelových lan. Na stavbu skeletu Obchodního centra Chodov padlo 3200 tun ocelové výztuže a bezmála 23 tisíc kubických metrů betonu. Jeho budování začalo v červnu 2004 a trvalo necelý rok.
 
 
 
Zdroj: Tisková zpráva společnosti Skanska, 4. 12. 2007

Zadejte komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

*