Blansko 15. února (ČTK) – Historický železniční Ježkův most v Blansku se stal technickou památkou. Rozhodlo o tom v uplynulých dnech na žádost milovníků železnice ministerstvo kultury. Mostu přitom hrozilo sešrotování. Nadšenci ze spolku Kolejová jej ale v poslední chvíli zachránili. Nyní je již coby památka chráněn před zničením, řekl dnes ČTK předseda sdružení Jiří Šimkůj.
Most je asi 150 let starý a byl kdysi součástí železniční tratě Plzeň-Praha. Za první republiky jej zakoupila slévárna a kovárna blanenské společnosti K. a R. Ježek. Most byl bezmála sto let součástí vlečky do podniku. Překlenoval tam řeku Svitavu.
Za druhé světové války byl jediným mostem v Blansku, který se Němcům nepodařilo vyhodit do povětří. Svým účelům sloužil až do roku 1996. Od té doby byl nevyužitý. Při nedávné revitalizaci koryta Svitavy se uvažovalo o tom, jak s ním naložit. Povodí Moravy trvalo na tom, aby byl z říčního koryta odstraněn.
Zachránil jej spolek Kolejová. S pomocí jeřábu most loni odstranili z prostoru nad řekou a umístili na nedalekou louku. Nyní ho čeká oprava. Následně na něj bude umístěn starý vagon, v němž patrně za rok vznikne expozice o historii železnice.
Související člínky:
Ježkův most v Blansku nepůjde do šrotu, bude z něj atrakce
Blansko přijde o Ježkův železniční most
Jo díky, vyzkouším to.
Pokud chcete znát přesnou cenu za digitálně potištěnou podsvícenou stěnu ze skla, nejprve si změřte rozměry. Pak si vyžádejte cenové…
Máš nějaké info o ceně? Jak taková věc vychází?
A co madlo ?? Platná technická norma a bezpečnostní předpis stanovují jasné požadavky a parametry pro schodistě, rodinné domy v…
Určitě souhlasím! Sklo obecně působí velmi elegantně a když se k tomu přidá podsvícení a digitální potisk, vzniká z toho…