Z peněz se bude financovat projekt elektronickho odbavování cestujících veřejnou hromadnou dopravou a rekonstrukce Moravského náměstí.
Brno 11. listopadu (ČTK) – Brno získá z evropských fondů dotaci 194 milionů korun na dva projekty na rekonstrukci Moravského náměstí. Firma Kordis JMK zajišťující hromadnou dopravu v kraji pak dostane 64,6 milionu korun na projekt elektronického odbavování cestujících veřejnou hromadnou dopravou a zavedení bezkontaktních čipových karet. ČTK to dnes řekla mluvčí Regionální rady Jihovýchod, která rozhoduje o rozdělování peněz z Regionálního operačního programu (ROP), Milena Marešová.
Na projekt rekonstrukce části Moravského náměstí zahrnující ulici Běhounská a prostor mezi Nejvyšším správním soudem a Moravskou galerií získá Brno 73,3 milionu korun. Na rekonstrukci prostoru mezi Moravským a Komenského náměstí po Červený kostel a spojovací Joštovu ulicí získá dalších 120,5 milionu.
Základem úprav je podle Marešové obnova původní čtyřřadé aleje včetně instalace zavlažovacího systému, bezbariérová úprava zastřešených tramvajových zastávek, výstavba nových dopravních a pěších ploch a rekonstrukce veřejného osvětlení.
Projekt společnosti Kordis JMK na bezkontaktní čipové karty velikosti kreditky by měl znamenat konec papírových jízdenek v kraji. Hotov by měl být podle údajů regionální rady do konce roku 2012. Poté již nebude nutné pravidelně docházet na předprodejní místa a cestující si budou moci zřídit trvalé platební příkazy, SIPO, případně budou moci platit přes internet, uvedla Marešová.
Regionální rada schválila Kordisu JMK ještě jednu dotaci, a to 21 milionů korun. Peníze přispějí k instalaci a spuštění provozu 52 elektronických panelů na zastávkách veřejné hromadné dopravy. Jejich úkolem bude mimo jiné podávat informace o aktuální poloze autobusů.
Zdroj: Zpráva ČTK z 11. 11. 2009
Náměstí je katastrofa - dříve v parku se stromy seděli lidé, dneska je tam žhavá pláň kam kdo němu tak…
Děkuji za skvělý článek o perfektní technologii a materiálu. Jenom malá poznámka: Egypt není Dálný východ.
Vím, že článek je o něčem jiném, ale tato fasáda je ukázkou absolutního nedostatku vkusu. Dát do štítu větší okna…
Jak daleko od sebe na té VRT vlastně budou zastávky? Stihne se vlak vůbec rozject? Podle výpočtu cestujících to vypadá,…
Asi u profíků, aby si dobráci neublížili.