Původní most z roku 1963, první lanový most ve Švýcarsku, už zeslábnul a poté, co se v roce 2007 přetrhlo jedno z jeho šesti lan, nebyla jeho rekonstrukce možná (Foto od Stefana de Maddaleny starého mostu po přetržení lana). Přes řeku Birs nyní vede z Basileje do Birsfeldenu nový most pro pěší od basilejské architektonické kanceláře Christ & Gantenbein, jejíž návrh zvítězil v soutěži vypsané roku 2010.
Při prvním pohledu si člověk mostu sotva všimne, tak je křehký a tak nenápadně se houpe nad řekou. Všechno na tomto mostě je útlé a redukované. Opisuje hladký oblouk nedaleko od přehrady z padesátých let, na kterou se architekti formálně orientovali. Na obou březích vede přechod k rozlehlým loukám, Birs tady vtéká do Rýna.
Dvě pole o rozpětí 20 a 50,5 m sestávají z téměř 5 metrů širokých, ale jen 68 cm vysokých hermeticky uzavřených ocelových boxů. V příčném směru je most položen na pohyblivých opěrách na Birsfeldské straně a pevných na Basilejské. Mezi tím je nakloněná, směrem dolů se zužující ocelová deska jako podpora, která je betonovým kloubem spojena se starým základem lanového mostu.
Za tmy pak tato skromná elegantní stavba předvádí jiný výkon: V tyčkovém zábradlí je zabudované osvětlení, které světlým pruhem sleduje křivku mostu.
Chybí přímé propojení s nábřežím Vltavy; ideálně široké schody v ose kostela k náměstí Pod Emauzy k Zídkovým sadům. Něco…
Bílý ciferník s bílými ručičkami na bílém podkladu - to je tedy inteligentní nápad! Nýtovaná konstrukce mostu skončí v muzeu.…
Dobrovolně Hodinu denně Zahradničím pro obec Voluntarily An hour a day I garden for the community 自願 每天一小時 我為社區花園 私はコミュニティの…
Pecka
Super minimalistická stavba jak zvenku tak zevnitř. Výborně využitý složitý pozemek "na křižovatce" obklíčený komunikacemi ze dvou stran. Projektanti i…