13. architektonické Bienále Benátky 2012: Čestné uznání za instalaci Copycat. Empatia e invidia come generatori di forma (Empatie a závist jako generátory formy) získal Cino Zucchi a jeho ateliér.
Instalace od Cino Zucchi Architects ztělesňuje myšlenku, že formální kultury šíří „nakažlivé“ procesy, které kombinují napodobení a inovace a přitom vytvářejí sekvence artefaktů spojených jemnými variacemi na společné téma. Kolem středu dlážděného ocelovými „kočičími hlavami“ je uskupeno devět kovových vitrín. V každé jsou vystaveny předměty nebo obrazy spojené právě na principu „téměř podobnosti“: entomologické krabice, chlebové kuličky z Rádžasthánu, fotografie fasád milánských poválečných domů od Giovanny Silvy, modely ponorek, fotky Ari Versluise a Ellie Eytenbroekové lidí podobně módně oblečených, suvenýry budov, umělecké dílo od Charlie Robertse, pracovní architektonické modely od Cino Zucchi Architects. Podobnost spíše než „originalita“ je to, co umožňuje dialog mezi lidmi a co dává formu městskému prostředí, kterého jsme si vědomi jako milovaných kulis našich životů.
Projekt: Cino Zucchi, Sara Bazzoli, Stefano Goffi, Diego Martinelli, Paolo Moretto
Realizace: De Castelli – Albino Celato
Za přispění: Ennio Brion, De Castelli, EuroMilano, Marazzi
Sklo: AGC Flat Glass Italia
Poděkování: Museo di Storia Naturale di Milano, Kolekce Brivio za entomologické krabice
Autoři vystavených děl:
Charlie Roberts: Wood Wall Witchcraft, 2012
Ari Versluis a Ellie Uyttenbroeková: Exactitudes, 1995-2011
Giovanna Silva – Delfino Sisto Legnani: Dettagli di facciate milanesi del secondo dopoguerra/ Details of Post World War II residential façades from Milan, 2012
Zdroj fotografií: http://www.zucchiarchitetti.com
U Hostivaře jsem podobný problém nezaznamenala, spíš u Pankráce, ale opraveno, děkuji za upozornění.
Design by neměl být samoúčelný. Bytový architekt by měl vědět, co od dveří chce, Jestli něco skrýt, nebo jestli ukázat…
Krásný byt, ale nemůžu si pomoct, vnucuje se mi představa fronty před jediným WC, kdyby všech 6 lidí, kteří tam…
Tady nebyl problém jen se základy, tady museli určitě prskat i pokrývači.
Ať si říká Ústav pro jazyk český co chce, ale alibisticky připustit, že Florenc je TEN, je stejně hloupé, jako…