Designblok – týden designu a módy slaví v roce 2013 patnáctileté výročí. První ročník proběhl na podzim roku 1999 a mezi jeho prvními účastníky byla Vitra, Konsepti, BeldaFactory, nebo Klára Nademlýnská. Už z tohoto výběru je patrné, že kromě špičkového produktového designu byl od začátku přítomen i šperk, nebo móda. Přestože počet vystavujících za těch 15 let vzrostl ze 14 na více než 200 a počet návštěvníků ze stovek na desetitisíce (1 000 návštěvníků v roce 1999, 42 000 v roce 2012), základ Designbloku zůstává nadále stejný: důraz na vyběrovost a kvalitu představovaných produktů, mezinárodní marketingový a obchodní dopad, permanentní úsilí o propojování tvůrčích složek s výrobou a prodejem, stejně jako podpora mladých talentů a škol.
Téma letošního Designbloku
Designblok tak za patnáct let svého trvání představil stovky nových produktů, kolekcí a solitérů. Mnohé z nich stále používáme či nosíme, řada z nich se dodnes vyrábí, některé jsou součástí sbírek světových muzeí a z některých se staly ikony. A právě ikony budou tématem jubilejního patnáctého výročního Designbloku. Ikony ve smyslu věcí, které stále obdivujeme, ke kterým se vracíme, předmětů mající v sobě genialitu nápadu, silný příběh nebo jen pohled na ně, či vzpomínka v nás vyvolávají silné emoce.
“Když jsme se zamýšleli nad patnáctiletou historií Designbloku a prohlíželi si náš archiv fotografií a katalogy uplynulých ročníků, našli jsme v nich řadu věcí, které v nás vyvolaly silnou odezvu. Nakonec jsme se rozhodli téma Ikon zvolit pro celý Designblok. Kromě produktů, které mnohdy definovaly výraz konkrétních výrobců či obchodů, můžeme pak chápat jako ikony i jejich tvůrce, kteří se v průběhu let ikonami stali prostřednictvím své práce, ” říkají k tématu kurátoři Jana Zielinski a Jiří Macek, jejichž pohled na patnáctiletou historii Designbloku se odehraje právě prosřednictvím ikon, a to ve stejnojmenné výstavě, kterou připravují pro Superstudio Designbloku.
tisková zpráva
Super minimalistická stavba jak zvenku tak zevnitř. Výborně využitý složitý pozemek "na křižovatce" obklíčený komunikacemi ze dvou stran. Projektanti i…
Krásná práce, je radost si to prohlížet :-).
Ta na náměstí bere pohled jen velmi mírně a velmi formalisticky. Pohled od třídy Jugoslávských partyzánů ukazuje výtvarnou bezmocnost v…
Že by tato stavba nějak respektoval okolí, velmi pochybuju. P.Engel se jistě obrací v hrobě. Vím, že je to dobrý…
Tak už nám zase UNESCO vyhrožuje a "ochránci" památek jásají, "Zachráníme" památku tím, že ji celou předěláme a její autenticita…