Tím však podobnosti končí; každý z nich měl velmi odlišný pohled na svět, jak je zřejmé z Rossiho následné práce. Druhá část příspěvku se proto zaměří na Alda Rossiho a jeho reakci na Giorgia De Chirica, a to včetně širšího pohledu na něj.
Diane Ghirardo získala magisterský a doktorský titul na Stanfordově univerzitě (1983). Vyučovala a přednášela v Severní Americe, Evropě, Africe a Austrálii. Byla hostující profesorkou na univerzitách v Sydney, Kapském městě, Cambridge, Houstonu, Turíně, v současné době je profesorkou dějin a teorie architektury na University of Southern California, Los Angeles, kde přednáší a zkoumá architekturu 20. století a renesance, ženské prostory a italskou architekturu 20. století. Je autorkou několika knih, např. Building New Communities: New Deal America and Fascist Italy (1989); Out of Site: A Social Criticism of Architecture (1992); Mark Mack: A California Architect (1994); Architecture After Modernism (1996); Dopo il Sogno: Architettura e città nell’America di oggi (2008); Aldo Rossi: Drawings (spolu s Germanem Celantem, 2008); Le duchesse, le buffale e l’imprenditoria femminile nella Ferrara Rinascimentale (2009); Italy: Modern Architectures in History (2013); La topografia della prostituzione nella Ferrara rinascimentale (2013); monografie La vita quotidiana di Lucrezia Borgia a Belriguardo (2019). Její poslední knihy jsou Aldo Rossi and the Spirit of Architecture (2019); Il Tesoro di Lucrezia Borgia (2019) a Le Lettere di Lucrezia Borgia (2020). Přeložila také do angličtiny Rossiho knihu Architektura města (1982) a několik jeho článků.
Událost proběhne přes platformu Zoom, na událost je nutné se registrovat.
Po přednášce dále vystoupí Jiří Tourek, teoretik architektury a odborný asistent na FHS UK, následovat bude diskuse.
podle podkladů pořadatele
Dobrovolně Hodinu denně Zahradničím pro obec Voluntarily An hour a day I garden for the community 自願 每天一小時 我為社區花園 私はコミュニティの…
Pecka
Super minimalistická stavba jak zvenku tak zevnitř. Výborně využitý složitý pozemek "na křižovatce" obklíčený komunikacemi ze dvou stran. Projektanti i…
Krásná práce, je radost si to prohlížet :-).
Ta na náměstí bere pohled jen velmi mírně a velmi formalisticky. Pohled od třídy Jugoslávských partyzánů ukazuje výtvarnou bezmocnost v…