„Ostrov Štvanice je atraktivní především pro svůj sportovně-rekreační potenciál. Obzvláště oblast dolních Holešovic se potýká s nedostatkem zelených ploch a Štvanice je v podstatě nejbližším dostupným místem, kam mohou lidé z této části Prahy 7 za zelení vyrazit. Proto jsme také iniciovali architektonickou soutěž na lávku na Štvanici, která zlepší spojení mezi levým břehem Vltavy a ostrovem,“ uvedla pro ČTK radní Prahy 7 pro rozvoj Lenka Burgerová (Praha 7 sobě).
Pražský magistrát v roce 2012 vypsal architektonickou soutěž na obnovu ostrova. Ačkoli architektonická soutěž na lávku není spjata se soutěží na revitalizaci ostrova, v soutěžních podmínkách bylo uvedeno doporučení, aby soutěžící zvážili návaznost na návrh na vítěznou koncepční studii na revitalizaci ostrova Štvanice a aby spolupracovali s krajinným architektem, uvedl Vácha.
„U soutěže na Štvanici situaci komplikuje fakt, že porota neudělila první místo a návrh druhý v pořadí předpokládá relativně vysoké náklady. Navíc stále není rozhodnut soudní spor s předchozím nájemcem. Definitivní rozhodnutí, jak naložit s výsledky soutěže proto ještě nepadlo,“ sdělila ČTK náměstkyně pro územní rozvoj Petra Kolínská (Zelení/Trojkoalice) k soutěži na revitalizaci ostrova.
Magistrát připravuje opravu Fuchsovy kavárny, rekonstrukci poškozených cest a z menších úprav například zřízení piknikových míst. Štvanice zatím ožívá pozvolna. Na ostrově byly vysazeny stromy a jsou zde nové lavičky. Funguje zde Vila Štvanice, která pořádá festivaly a divadelní produkce.
Na holešovickém břehu Vltavy bude nástup na lávku umístěn na Bubenském nábřeží před branou do Pražské tržnice, v Karlíně na Rohanském nábřeží vyústí na cyklostezku vedoucí po protipovodňové bariéře. Lávka překlene 38 metrů mezi Karlínem a Štvanicí a 149 metrů mezi Štvanicí a Holešovice.
Soutěž na lávku spojující Karlín a Holešovice již jednou vyhlásila Praha 7 v roce 1999. Vítězný návrh se stal nerealizovatelným z důvodu změny protipovodňových opatření po roce 2002. Nové návrhy proto musí vzít v potaz možné zvýšení hladiny ve Vltavě.
Doplněno Stavbaweb:
Příprava záměru postavit lávku ze Štvanice do Karlína a Holešovic byla městem oznámena na sklonku roku 1999. V roce 2000 byly vybrány vítězné návrhy obou lávek od kolektivu architektky Aleny Šrámkové. Na základě soutěže na veřejnou zakázku vybrala MČ Praha 7 k realizaci ale návrh ateliéru Studio A91, které se umístilo na 2. místě. Kvůli povodním v roce 2002 byla ale realizace odložena. Více informací ZDE.
Informace o soutěži na stránkách ČKA najdete ZDE.
Informace najdete i na stránkách IPR ZDE.
Související články:
Lávka přes Štvanici? 15.12.2016
Praha 7 se nevzdává plánu na vybudování lávky na Štvanici 6.1.2016
Lávka pro chodce a cyklisty mezi Holešovicemi a Karlínem
(Publikováno ve Stavbě č. 3/2000)
Informace najdete i na stránkách IPR ZDE.
Související články:
Lávka přes Štvanici? 15.12.2016
Praha 7 se nevzdává plánu na vybudování lávky na Štvanici 6.1.2016
Lávka pro chodce a cyklisty mezi Holešovicemi a Karlínem
(Publikováno ve Stavbě č. 3/2000)














Wow, to vypadá fakt skvěle! 😃 Online konference HELUZ GROUP od A do Z 2025 je super příležitost, jak se…
Těším se na novinky a praktické informace, které HELUZ GROUP představí
Výborný program, už se nemůžu dočkat konference.
Opravdu krásná proměna! Líbí se mi, jak byla rekonstrukce citlivě provedena se zachováním genius loci budovy, zároveň vzniklo moderní a…
Pěkné, designové a navíc z kvalitního materiálu, palec nahoru!